یزد؛

افزایش 10 درصدی پرونده‌های مختومه دادگستری یزد

با توجه با افزایش ورودی پرونده‌های دادگستری استان یزد در سال جاری، پرونده‌های مختومه این دادگستری افزایش 10 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛ رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد گفت: با توجه با افزایش ورودی پرونده‌ها در سال جاری این دادگستری افزایش 10 درصدی مختومه‌ها و کاهش 27 روزه زمان رسیدگی را رقم زده است که این مهم نشان از عملکرد مطلوب دادگستری شهرستان یزد دارد. 

غلامعلی دهشیری با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، افزود:  امنیت، عدالت و رفاه سه خواسته اصلی و اولیه مردم است که امنیت و عدالت به طور مستقیم از جمله وظیفه و رسالت دستگاه قضایی نیز هست و در صورت تحقق امنیت و عدالت، رفاه و آرامش نیز قابل تحصیل و دسترسی است.

وی از تشکیل جلسه با کانون وکلا خبر داد و گفت: در راستای هماهنگی و تعامل پیرامون تغییر رویکرد وکلا در جهت صلح و سازش، نشست مشترکی انجام شد تا دفتر هر وکیل به یک شعبه صلح و سازش تبدیل شود.

این مقام قضایی تصریح کرد: برگزاری نشست قضایی به منظور تجزیه و تحلیل آراء منقوض در محاکم تجدیدنظر به منظور ایجاد وحدت رویه و تقریب نظریات دو مرجع تالی و عالی در سطوح کیفری، حقوقی، خانواده و انقلاب با رویکرد کاهش اطاله دادرسی و کسب رضایت مردم از دیگر اقداماتی بوده است که در سال جاری پیگیری می‌شود.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد گفت: پس از تجزیه و تحلیل آراء در محاکم بدوی باید در جلساتی مشترک ضمن استفاده از علم و نظر قضات عالی استان یزد، شیوه‌ها و روش‌های کاهش اطاله دادرسی و اتخاذ رویه‌های واحد را کسب کرد.

دهشیری تهیه قفسه‌های کتاب و تجهیز آن‌‌ها به کتاب‌های اعتقادی، اخلاقی و ... در راهروهای دادگستری جهت پرکردن اوقات فراعت ارباب رجوع دستگاه قضایی را به عنوان پیشنهاد مطرح و بیان کرد: تهیه تابلوهای الکترونیکی اعلانات جهت آگاه‌سازی و ارتقاء دانش حقوقی ارباب رجوع در زمینه پیشگیری از وقوع جرم نیز از دیگر اقداماتی است که می تواند اثر گذار باشد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.