معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت : به منظور تسکین درد بیکاری در کشور، سازمان بهزیستی در دوره کنونی برنامه اشتغال حمایت شده را در کشور جا انداخته و جلو می برد.

اشتغال معلولان حمایت می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حسین نحوی نژاد در مراسم افتتاح کارگاه آموزشی کشوری اشتغال حمایت شده در کرمان افزود: موضوع اشتغال حمایت شده در راستای ماموریت توانبخشی معلولان، مبانی قوی آکادمیک دارد که می تواند تحولی در زندگی معلولان ایجاد کند.

وی خاطر نشان کر د : نهاد و دستگاهی در کشور وجود ندارد که توانبخشی را مربوط به بهزیستی نداند یا برنامه بهتری برای آن مطرح کند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به تعیین سهم سه درصدی اشتغال استخدامی معلولان در کشور افزود: اگر معلولان مهارت یافته نباشند حتی اگر سهم 30 درصدی هم داشته باشیم، نمی توانیم زمینه اشتغال آنها را فراهم کنیم و در این راستا باید آموزش های لازم را به معلولان ارائه کرد.

وی تاکید کرد: باید نیازهای اصلی حرفه آموزی حمایت شده را در سازمان بهزیستی مد نظر داشته باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز در این آیین گفت: ظرفیت هایی که در حال حاضر در مجلس و دولت وجود دارد کمک می کند تا سازمان بهزیستی در جایگاه اصلی خود به عنوان سازمانی علمی، برنامه ریز و مطالبه گر قرار گیرد.

عباس صادق زاده افزود: ورود سازمان بهزیستی در اجرای بسیاری از طرح ها ضروری نبوده و این سازمان باید در جایگاه برنامه ریز، ناظر و ایجاد کننده رویکردها ایفای نقش کند.

وی برگزاری کارگاه اشتغال حمایت شده را یکی از گام های سازمان بهزیستی برای ایجاد رویکردهای تخصصی به منظور حمایت از اشتغال معلولان بیان کرد.

وی گفت: در حال حاضر نگاه به کار و ماموریت های سازمان بهزیستی نگاهی علمی است و این سازمان درصدد است همه اقدامات آن تاثیرگذار باشد.

کارگاه آموزشی کشوری اشتغال حمایت شده با حضور معاونان توانبخشی، کارشناسان توانبخشی و سازمان مردم نهاد بهزیستی استان های کرمان، تهران، اصفهان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی تا فردا در کرمان برپاست

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار