مدیرعامل آب منطقه‌ای استان سیستان و بلوچستان از وجود 8400 حلقه چاه غیرمجازدر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، اتابک جعفری در هشتمین جلسه شورای آب  سیستان و بلوچستان به ارائه گزارش از آخرین وضعیت منابع آبی استان پرداخت و اظهار داشت: در استان سیستان و بلوچستان 43 محدوده مطالعاتی وجود دارد که از این تعداد 9 محدوده ممنوعه، 11 محدوده پیشنهاد ممنوعیت، 14 محدوده فاقد آب خوان و 9 محدوده آزاد است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سطح استان 8400 حلقه چاه غیرمجاز با حجم برداشت 328 میلیون مترمکعب وجود دارد و حدود 84 میلیون مترمکعب نیز توسط چاه‌های مجاز اضافه برداشت می‌شود، بنابراین در مجموع 600 میلیون مترمکعب کسری مخزن داریم.

جعفری افزود: میزان بارندگی امسال نسبت به سال گذشته منفی 20 و نسبت به بلند مدت منفی 40 درصد کاهش را نشان می‌دهد و حجم ورودی آب به مخزن سدها نسبت به سال گذشته 9 درصد کاهش داشته که این وضعیت در سدهای خیر آباد و پیشین بدتر از بقیه سدهای استان است.

وی به دشت‌های پایلوت استان اشاره کرد و افزود: 55 دشت پایلوت در استان با تعداد 1858 حلقه چاه کشاورزی، 98 حلقه چاه شرب و بهداشت و 95 حلقه به‌منظور صنعت و خدمات وجود دارد که در مجموع 2051 حلقه چاه با حجم تخلیه 339 میلیون مترمکعب در دشت‌های پایلوت وجود دارد که تعداد 543 عدد کنتور هوشمند نیز در این دشت‌ها نصب شده است.

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار