گروه‌های استقلال‌طلب کشمیر تلاش می‌کنند از حمایت مردم برای پایان دادن به چند دهه بی‌ثباتی بهره ببرند.

سانسور شدید رسانه‌‌ای درگیری‌های کشمیر/ تظاهرات برای مطالبه حقوق انسانی
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی؛ در منطقه کشمیر تحت کنترل هند، صدها تن از مردم به خیابانها ریختند تا اعتراض خود را به افزایش خشونت نیروهای امنیتی نشان دهند.  

این شبکه گزارش داد: تظاهرکنندگان خواستار توقف سریع آنچه که از آن با عنوان «اشغال» این سرزمین توسط هند نام می برند، شدند. تظاهرکنندگان در این منطقه مسلمان نشین با سردادن شعارهایی از سکوت جامعه بین المللی در برابر درد و رنج مردم کشمیر انتقاد کردند. 

یکی از تظاهرکنندگان در این باره گفت: «آیا ما انسانهای بی ارزشی هستیم. اکنون بیش از یک ماه است که نیروهای هندی ما را محدود کرده و تحت کنترل خود گرفته اند. چرا جامعه بین المللی سکوت کرده است. آیا ابتدا باید هزاران نفر کشته شوند تا توجه بین المللی جلب شود. چرا این مشکل نباید به طور مسالمت آمیز حل شود.»

جرقه موج جدید خشونت ها روز هشتم ژوئیه و در پی کشته شدن برهان وانی، یکی از فرماندهان گروه های استقلال طلب کشمیر، به دست نیروهای هندی زده شد. از آن زمان پلیس دهها تظاهر کننده کشمیری را کشته و دهها تن دیگر را زخمی کرده است. 

یک تظاهرکننده با اشاره به جلوگیری از پوشش خبری حوادث کشمیر گفت: «دهلی نو مانع انتشار اخبار درست درباره اتفاقات کشمیر می شود. رسانه های هند این اتفاقات را به عنوان تنش های فرقه ای جلوه می دهند اما واقعیت اینست که شیعیان و اهل سنت در کشمیر برای کسب استقلال این منطقه با یکدیگر متحد هستند.»

دهلی نو تاکنون نتوانسته است گام موثری برای کاهش تظاهرات ضد هند در کشمیر بردارد. مقررات منع آمد و شد شبانه در یک ماه اخیر به طور مداوم در کشمیر اجرا شده و زندگی را برای اهالی این منطقه دشوار کرده است. مقامات هندی همچنین همه شبکه های ارتباطی از جمله اینترنت را در این منطقه قطع کرده اند. 

منصور عباس، رئیس حزب اتحاد المسلمین کشمیر، گفت: «مردم کشمیر در شش دهه گذشته دچار مشکلات فراوانی بوده اند. در این مدت هزاران نفر برای استقلال کشمیر قربانی شده اند. هند باید درک کند که کشمیر موضوع مهمی است و این مشکل باید به جای خشونت، از راه های سیاسی حل و فصل شود.»

گروههای استقلال طلب کشمیر تلاش می کنند از حمایت مردم برای پایان دادن به چند دهه بی ثباتی بهره ببرند. این گروه ها معتقدند فقط مقاومت سرسختانه می تواند توجه افکار بین المللی را به این درگیری فراموش شده جلب کند. 

اگرچه محدودیت ها و مقررات منع رفت و آمد شبانه در بیش از یک ماه گذشته تاثیر منفی بر زندگی روزمره مردم داشته است، مردم کشمیر این بار حاضر نیستند از مبارزه برای کسب استقلال دست بکشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار