آبرسانی به عشایر استان اصفهان اعتباری افزون بر 4.5 میلیارد تومان نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مدیر کل امور عشایر استان اصفهان گفت: با وجود آبرسانی سیار به بیش از سه هزار خانواده عشایر به 1.5 میلیارد تومان اعتبار برای تأمین آب شرب دامی و انسانی نیاز داریم.

علی اکبر نجفی با اشاره به 23 هزار هکتار اراضی کشاورزی عشایری در استان افزود: برای طرح های کشاورزی عشایری به سه میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و این قشر برای کشاورزی اراضی خود با مشکلات زیادی روبرو هستند که برای حل این مشکلات استخرسازی، بازسازی و مرمت قنوات، ایستگاه های پمپاژ، حفر چاه و لوله و پوشش کانال های بتنی را درنظر گرفته ایم.

وی با تاکید بر آبرسانی برای شرب به سه صورت سیار، احداث منابع ذخیره آب و خط انتقال آب توسط لوله گفت: آبرسانی به عشایر شهرستان های سمیرم، شهرضا، دهاقان، فریدونشهر، چادگان و جرقویه به صورت سیار انجام می شود.

نجفی در پایان با اشاره به وجود بیش از سه هزار خانواده عشایر و یک میلیون رأس دام عشایر در این استان گفت: عشایر هر ساله 10 هزار تن گوشت قرمز در قالب 400 هزار بره و بزغاله وارد بازار می کنند و از ابتدای امسال 55 هزار تن مواد لبنی به بازار استان اصفهان وارد کرده اند. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.