"جارد گروشت" که یاهو نیوز را تنها به عنوان یک سایت جمع‌آوری خبر دانسته بود، در مصاحبه اخیرش لحن خود را تغییر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت بیزنس اینسایدر، پس از خریده‌شدن شرکت یاهو به وسیله شرکت ورایزن – که صاحب شرکت آمریکا آنلاین نیز هست -- "هافینگتن پست" و "یاهو نیوز" به زودی به عنوان زیرمجموعه شرکت "ای او ال (آمریکا آنلاین)" شناخته خواهند شد. این به این معنی است که از این پس، اعضای تیم‌های هافینگتن پست و یاهو نیوز باید با یکدیگر رابطه خوبی برقرار کنند. اما به نظر می‌رسد میان این دو شرکت تنش‌هایی وجود دارد.

بر اساس گزارش وب‌سایت دیلی بیست، "جارد گروشت" – مدیر عامل هافینگتن پست – از یاهو نیوز به عنوان یک وب‌سایت رده‌پایین یاد کرده بود. با این‌که یاهو به تازگی اقداماتی برای افزایش سردبیران خود انجام داده است، گروشت، یاهو نیوز را وب‌سایتی می‌داند که تنها به جمع‌آوری اخبار از وب‌سایت‌های دیگر می‌پردازد. وی دراین‌باره گفت: "یاهو نیوز محتواهای خبری خود را از وب‌سایت‌های دیگر جمع‌آوری می‌کند. آن‌ها هیچ محتوایی تولید نمی‌کنند. تولید محتوا در اساس کار آن‌ها نیست. آن‌ها ماموریت مشخصی ندارند."

با این‌که یاهو به صورت رسمی درباره اظهارات گروشت سخنی مطرح نکرده است، وب‌سایت دیلی بیست در مصاحبه با یکی از کارمندان یاهو نیوز درباره گروشت گفت: "گروشت کیست؟ من از محتواهایی که وی تولید کرده است آگاهی ندارم. گذشته از این که اظهارات وی به صلاح او نیست، این ادعاها حتی به حقیقت نیز نزدیک نیستند."

از آنجا که یاهو به تازگی در بخش خبری سایت خود سرمایه‌گذاری زیادی کرده است، چنین پاسخ‌های خشمگینانه‌ای غافلگیرکننده نیست. یاهو به تازگی دست به استخدام گسترده‌ای از گزارشگرهای مطرح زده است. بسیاری از گزارشگران معروف این شرکت نیز همچنان با یاهو همکاری می‌کنند.

همچنین، هنگامی که بیزنس اینسایدر با جارد گروشت تماس گرفت تا نظر وی را درباره این مسائل بپرسد، لحن وی تغییر کرده بود. وی گفت به اعضای با استعداد تیم یاهو احترام می‌گذارد و خواستار افزایش همکاری با آن‌ها است.

با اینکه این اظهارات وی می‌تواند تنش‌ها را اندکی کاهش دهد، هافینگتن پست و یاهو نیوز برای رسیدن به این همکاری راهی طولانی در پیش دارند.

آریانا هافینگتن – موسس هافینگتن پست – به دلیل نگرانی‌ها درباره ایجاد تنش‌های داخلی پس از فروش یاهو به آمریکا آنلاین، از سمت سردبیری ارشد خود کناره‌گیری کرد. اکنون مسئولیت نزدیک کردن این دو شرکت بر عهده گروشت قرار گرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار