دفتر سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق در بیانیه ای اعلام کرد که وی قصد دارد علیه وزیر دفاع و شماری از افسران بلند پایه وزارت دفاع شکایت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، بر اساس بیانیه دفتر سلیم الجبوری، وزیر دفاع عراق و شماری از افسران بلند پایه وزارت دفاع متهم هستند که با انتشار یک فیلم ساختگی به نشر اکاذیب، دروغ و افترا علیه رئیس پارلمان عراق پرداخته اند.

دفتر رئیس پارلمان عراق خاطر نشان کرده است، خالد العبیدی وزیر دفاع در جلسه هیات عالی قضایی عراق که هفته گذشته تشکیل شده بود، با انتشار این فیلم ویدئویی آن را به عنوان سند برای ادعاهای خود به این هیات ارایه کرده بود که پس از بررسی های به عمل آمده مشخص شد که این فیلم ساختگی بوده و به دستور وزیر دفاع و شماری از افسران بلند پایه وزارت دادگستری تهیه شده است.

دفتر سلیم الجبوری افزوده است فردی که در این فیلم علیه رئیس پارلمان صحبت کرده از سوی نیروهای امنیتی دستگیر و اکنون در بازداشت به سر می برد و وی اقرار کرده است که به دستور خالد العبیدی این صحبت ها را کرده است.

هیات عالی قضایی عراق سه شنبه هفته گذشته سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق را تبرئه و پرونده دعوی قضایی او را مختومه اعلام کرد.

پارلمان عراق دو هفته پیش شاهد استیضاح خالد العبیدی وزیر دفاع عراق بود که سلیم الجبوری رئیس پارلمان و شماری از نمایندگان این کشور از سوی عبیدی به دست داشتن در فساد مالی متهم شدند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق در واکنش به اظهارات و اتهاماتی که وزیر دفاع مطرح کرد، از کمیته دولتی مبارزه با فساد اداری و مالی خواست که در خصوص اتهامات عنوان شده، تحقیق و تفحص کند.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار