مقامات آمریکا روز شنبه اعلام کردند بارش باران های بی سابقه در جنوب موجب جاری شدن سیلاب های مرگبار در منطقه شده و تاکنون دست کم سه کشته برجای گذاشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه ، جاری شدن سیلاب در دو ایالت لوییزیانا و میسی سیپی واقع در جنوب شرقی و جنوب امریکا موجب بسته شدن جاده ها و قطع ارتباط حداقل یک شهر شده است. 

جان بل ادواردزگ فرماندار لوییزیانا ضمن اعلام حالت فوق العاده سیل جاری را "بی سابقه" توصیف کرده است. 

وی در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: "سطح آب در امتداد رودخانه ها و چشمه ها تا حد بی سابقه ای بالا آمده است" و این فرماندار به اهالی منطقه سیل زده توصیه کرد این منطقه را تخلیه کرده و خانه هایشان را ترک کنند. 

به گفته وی، مرکز ارایه خدمات اضطراری در حال انتقال ساکنان با خودروهای شاسی بلند، قایق و هواپیما هستند. بیش از یکهزار نفر در لوییزیانا تخلیه شدند. 

رسانه های امریکا گزارش داده اند که دست کم سه نفر براثر سیل در جنوب این کشور کشته شده اند. از جمله کشته شدگان مردی بود که هنگام فرار از خانه خود در شهر زاکاری در نزدیکی "باتن روژ" مرکز ایالت در آب غرق شد. 

این منطقه بارش بارانی در حد ده تا 15 اینچ ( 4/25 تا 1/38 سانتی متر) را به ثبت رسانده است. انتظار می رود که طی دو روز دیگر ده اینچ دیگر باران در بخش هایی از لوییزیانا ببارد. 



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار