طی تذکری مطرح شد؛

انتقاد فلاحت‌پیشه از وضعیت نمایندگان ادوار/تحقیق و تفحص‌ها روند طبیعی خود را طی نمی‌کند

نماینده مردم اسلام آباد غرب گفت: برخی نمایندگان دور نهم که رأی نیاورده‌اند، امروز حتی نمی‌توانند حقوقشان را دریافت کنند.

به برخی نمایندگان ادوار ظلم شده / آنها حتی برای دریافت حقوق نیز باید به دنبال اشخاصی بروند که روزی به آنها تذکر می‌دادند

به گزارش خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حشمت‌الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب طی تذکری براساس ماده 214 که مربوط به تحقیق و تفحص‌ها است خطاب به رئیس مجلس اظهار کرد: مجلس دو تحقیق و تفحص در مورد قاچاق کالا، پرونده‌های حقوقی میان ایران و آمریکا و عملکرد حقوقی دفتر ریاست جمهوری دارد، اما هنوز روند طبیعی خود را طی نکرده و به نتیجه‌ای نرسیده است.

فلاحت پیشه تصریح کرد: تحقیق و تفحص دیگر نیز در مورد موافقت ‌نامه‌هایی است که پس از برجام شکل گرفته که آن هم هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در ادامه طی تذکر دیگر براساس ماده 22 بند(2) که مربوط به وظایف و اختیارات رئیس مجلس در حوزه امور اداری، مالی و استخدامی مجلس است خطاب به لاریجانی گفت: این نکته‌ای را که عرض می‌کنم به عنوان تذکر نیست، امروز بسیاری از نمایندگان مجلس نهم را در راهروها می‌توان مشاهده کرد که احساس می‌شود به آنها ظلم شده است.

وی ادامه داد: ما اکنون نماینده هستیم و اطرافمان شلوغ است اما نمایندگانی که رأی نیاورده‌اند به دو دسته تقسیم می‌شوند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب تأکید کرد: یک دسته نمایندگانی هستند که در دوره کاری خود ملاحظاتی داشتند و بعد از رأی نیاوردن نیز سمت‌های جدیدی گرفته و مشغول‌اند اما دسته دوم افرادی هستند که مغضوب شده و حتی حقوقشان را نیز نمی‌توانند دریافت کنند و نه منصب و جایگاهی دارند و باید برای پیگیری دریافت حقوقشان نیز به دنبال کسانی بروند که یک زمانی به آنها تذکر می‌دادند.

فلاحت پیشه خاطر نشان کرد: ما هم یک روزی رأی نمی‌آوریم و اخلاقا هیئت رئیسه باید به دنبال انجام این امور باشد.

لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر اول فلاحت پیشه گفت: تحقیق و تفحص‌ها را پیگیری خواهم کرد اما بنده گفته‌ام که به کسانی که می‌خواهند تحقیق و تفحص انجام دهند سوابق کار و راه‌های دیگر را ارائه کنند، زیرا طی سالهای گذشته تحقیق و تفحص‌های زیادی انجام شده که کمتر به نتیجه رسیده است.

رئیس مجلس همچنین در پاسخ به تذکر دوم نیز بیان داشت: این موضوع را حتما پیگیری کرده و اگر نماینده ادواری به بنده مراجعه کند آن را حتما پیگیری می‌کنم. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار