دبیر کمیته برنامه‎ریزی شهرستان رفسنجان گفت: برای آب و فاضلاب روستایی و شهری این شهرستان 574 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان، علی کاظم‎زاده با اشاره به اینکه اعتبار محدود و اندک است، افزود: اعتباراتی که به استان‎ها و شهرستان‎ها اختصاص داده می‎شود از محل درآمدهای دولت از جمله اسناد خزانه، درآمدهای مالیاتی، نفت و گاز و ... است.
وی گفت: از کل اعتبار 44 درصد آن ملی، 38 درصد ردیف‎های متفرقه، 5.6 درصد ملی استانی و 12.2 درصد اعتبارات استانی هستند که در کل کشور توزیع می‎شود.
کاظم زاده افزود: اعتبارات استانی در بخش‎های کشاورزی، قیر رایگان، اتمام پروژه‎های ناقص، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، نوسازی مدارس و ... اختصاص می‎یابد.
وی گفت: برای پروژه‎هایی که پیمانکار طلبکار دارند، یک سری اوراق ریالی در سازمان بورس تعریف شده است که پیمانکار می‎تواند، آن‎ها را در بورس به فروش برساند یا به عنوان سرمایه در بورس نگاه دارد.
کاظم‌زاده افزود: شهرداری‎ها می‎توانند در بورس اوراق بهادار مشارکت داشته باشند و تا مبلغ 70 هزار میلیارد ریال را به فروش برسانند.
وی گفت: از اعتبار 24 هزار میلیارد ریالی که در اختیار وزارت نفت قرار دارد، بیش از 60 درصد به راه و شهرسازی، 20 درصد به بنیاد مسکن، 15 درصد به وزارت کشور و سه درصد به احداث و نوسازی مدارس تعلق می‎گیرد.

کاظم زاده اظهار داشت: اعتبارات نفت و گاز در مناطق کمتر توسعه یافته مصرف می‎شود و قانونگذار هشت درصد آن را به طرح‎های روستایی و ده درصد را به آب روستایی اختصاص داده است.
وی افزود: توزیع اعتبار در شهرستان‎ها برای ایجاد مراکز بهداشتی درمانی، دامپروری، گلخانه، حذف نقاط حادثه‎خیز، شهرک‎ها و نواحی صنعتی، طرح‎های هادی روستایی، ورزش و ... منظور شده است.
کاظم‌زاده عنوان‌کرد:از محل بند «ج» تبصره شش ماده 180 قانون در قبوض آب مبلغ اندکی آمده که پس از جمع‎آوری استفاده می‎شود بر همین اساس از این محل به آب و فاضلاب روستایی و شهری شهرستان 574 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت.
وی اگفت: از مجموع 28 میلیارد تومان بودجه شهرستان، 50 میلیون تومان به حوزه علمیه، 150 میلیون تومان به بسیج و یک میلیارد و 900 میلیون تومان به آبرسانی روستاها اختصاص یافته است و مابقی نیز در بخش‎های مختلف توزیع می‎شود.
انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار