مشهد؛

توزیع کیک 888 متری میان زائران در حرم رضوی + عکس

کیک 888 متری میلاد حضرت علی‌ا‌بن‌موسی‌‌الرضا(ع) صبح امروز در ورودی باب الجواد(ع) حرم مطهر رضوی توزیع شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، این کیک برای چهارمین سال است که به مناسبت میلاد امام رضا(ع)از سوی هیات آباده شیراز پخته شده است.

توزیع کیک 888 متری میان زائران در حرم رضوی + عکس


در این کیک 14 تنی که به طول 888 متر مربع پخت شده 6 تن آرد و شکر، 2 ونیم تن خامه، دویست و 40 کیلوگرم ژل کیک و بیکینگ پودر و ۷۰۰ لیتر آب و مواد افزودنی مجاز استفاده شده است.

اندازه کیک بزرگ امام رضا(ع) به نیت امام هشتم(ع) 888 متر و وزن آن به نیت 14 معصوم(ع) و تزئیات بالایی آن مزین به نام های مبارک امام رضا(ع) و فرزند گرامیشان امام جواد(ع) و تصاویر مقدس پرچم جمهوری اسلامی ایران و پرچم سبز گنبد طلایی امام رضا(ع) است.

این کیک به نیت هشتمین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت به شکل 8 ضلعی طراحی شده است و برای دومین سال با مشارکت آستان قدس رضوی و هیات آباده شیراز در سالروز میلاد امام هشتم(ع) تهیه و توزیع و در میان زائران و مجاوران امام هشتم(ع) توزیع شد.

در اجرای این طرح یک گروه 65نفره مشارکت داشتند و این کیک میان بیش از 75 هزار زائر ومجاور توزیع شد.


                                 برگزاری آئین سنتی نقاره نوازی روز میلاد امام رضا(ع)


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَحُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرى، الصِّدّیقِ الشَّهیدِ، صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً، کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَد مِنْ اَوْلِیائِکَ
خوش به سعادت دست اندرکاران ساخت این کیک، خدا قوت ، ان شاالله امام رئوف خودش حاجتشون رو روا کنه و شفیع آخرتشون باشه
التماس دعا