252 نفر از 14 شهرستان به مرحله استانی مسابقات قرآن کریم راه یافتند.

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به این که این رقابت ها از 27 تا 30 مردادماه در ارومیه برگزار می شود، افزود: از این تعداد 136 نفر شامل 54 درصد مرد و 116 نفر شامل 46 درصد زن هستند.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت اضافه کرد: 30 درصد شامل 73 نفر از این افراد در رشته های مختلف حفظ در این مسابقات شرکت کرده اند.

وی اظهار کرد: قرائت، حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ پنج جزء، ترتیل، اذان، دعاخوانی و معارف رشته هایی است که این تعداد افراد در آن به رقابت می پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه از 27 تا 30 مرداد در ارومیه برگزار می شود.

وی افزود: مسابقات قرآنی اوقاف با هدف انس بیشتر جوانان با قرآن کریم، جذب جوانان و نوجوانان به آموزه های قرآنی، به نمایش گذاشتن توانمندی های قرائت قاریان و فراگیر ساختن معارف قرآن کریم برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در مرحله شهرستانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم هشت هزار نفر در 14 شهرستان ثبت نام کرده و به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام جوانبخت گفت: آذربایجان غربی در سال آینده میزبان دوره بعدی مسابقات کشوری قرآن کریم است و از سال جاری، تدارک لازم برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات انجام می شود.

آذربایجان غربی یکی از استان های مطرح کشور در مسابقات کشوری و بین المللی قرآن کریم به شمار می رود به طوری که در چهار سال گذشته حامد ولی زاده و وحید وکیلی از نفرات نخست مسابقات بین المللی قرآن کریم اوقاف، از این استان بوده اند

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.