معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: از 12نقطه شهر تهران800متکدی جمع آوری شده است که بخشی از آنها تبعه کشور های خارجی و کودک بودند.

جمع آوری 800متکدی از 12نقطه شهر تهرانبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی عبداللهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشست خبری که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: طی یک ماه گذشته جلساتی در رابطه به مسائل فرهنگی، آسیب های اجتماعی و تحکیم خانواده با استاندار تهران برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت متکدیان و شبه متکدیان در شهر تهران مناسب نیست، افزود: از 12محور آلوده شهر تهران 800متکدی جمع آوری شد که برخی از آنها تبعه کشورهای خارجی و برخی معتاد بودند که به کمپ های ماده 16تحویل داده و تعدادی هم کودک کار بودند که به بهزیستی تحویل داده شدند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بیان داشت: جمع آوری متکدیان کار سختی است که آرام آرام شروع شده، اما این کار وظیفه چندین دستگاه است.

عبداللهی در رابطه با جمع آوری معتادین شهر تهران گفت: اخیرا جلسه ای در این خصوص با استاندار برگزار شده است، کمپ های ترک اعتیاد شهرداری آماده شده و در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته است، در تلاش هستیم ظرفیت جدیدی با گنجایش 1500 تا 2000نفر به زودی آماده کنیم تا معتادهایی که مشمول ماده 15هستند در آنجا نگهداری شوند.

وی افزود: معتادهایی که وارد مجتمع های بهاران شهرداری می شوند، 6تا 9 ماه به کمک خانواده ها نگهداری شده تا بهبود پیدا کرده و بتوانند به جامعه بازگردند، در تلاش هستیم مجتمع های بهاران به مجتمع هایی مانند مراکز کوثر بانوان تبدیل شوند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بیان داشت: وظیفه شهرداری تنها جمع آوری معتادان و متکدیان است و دستگاه های مختلف از جمله بهزیستی، کمیته امداد، ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی نیز در این کار مسئولیت دارند، اما مردم فقط شهرداری و نیروی انتظامی را مسئول می داند.

عبداللهی تاکید کرد: مقابله با آسیب های اجتماعی یک فرایند زنجیره ای است که شهرداری فقط یک دانه این زنجیره را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: تکدی گری یک عارضه اجتماعی محسوب می شود که از چندین عامل نشأت می گیرد که مهم ترین آن مشکلات اقتصادی است و همه ی موضوعات باید در کنار یکدیگر حل شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه 5 درصد متکدیان جمع آوری شده در طی روزهای گذشته جزء اتباع خارجی هستند، تاکید کرد: برخی از متکدیان جزء اتباع بیگانه و یا معتاد، مجرم و سابقه دار هستند که  این افراد روزانه درآمد قابل توجهی دارند که رفع این معضل اجتماعی نیازمند پیگیری است.

عبداللهی گفت: 60 درصد معتادان شهر تهران از دیگر استانها آمده اند، زیرا تهران شهر بزرگی است و این افراد به راحتی شناخته نمی شوند، رفع معضل اعتیاد دارای پیوست و راه حل است که همه ی مسئولان باید با انگیزه موضوع را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در ایام دهه کرامت بیان داشت: در دهه کرامت کارهای خوب فرهنگی در شهر تهران با موضوعات تکریم خانواده، تاثیر فضای مجازی بر روی خانواده ها، انجام شده است که در این راستا از 70 نفر از کسانی که در حوزه گرافیک مشغول به فعالیت بودند، دعوت به عمل آمد و آثار آنها در سطح شهر به نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار