سمنان؛

ساعت کار مفید در ادارات پایین است

استاندار سمنان از پایین بودن بهروه وری کارمندان در ادارات انتقاد کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ استاندار سمنان گفت: بهره‌وری در ادارات پایین است و میانگین بهره‌وری در روز به نیم ساعت می‌رسد.
محمدرضا خباز ظهر در تبیین اهمیت آموزش و بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای که پیشینه آن به سال 1359 برمی‌گردد، اهمیت زیادی دارد؛ وقتی چند دستگاه را قانونگذار در یکدیگر ادغام کرد و سازمان فنی و حرفه‌ای را به وجود آورد با هدف بود تا پژوهش در رابطه با کار انجام شود.
وی تصریح کرد: تعیین استانداردهای آموزشی نیز صورت گرفت یعنی سازمان فنی و حرفه‌ای بخشی از توان خود را بر مبنای این قاعده گذاشت و براساس مصوبه قانونی، سازمان فنی و حرفه‌ای باید بخشی از توان خود را در مسیر پژوهش ‌کار و کارآفرینی صرف کند.
استاندار سمنان گفت: در بخشی دیگر از این توان، استانداردهای آموزشی باید تعریف شود یعنی آموزشگاه‌های آزاد هر آموزشی را نباید آموزش دهند.
خباز افزود: آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزادند و این به معنی این است که دولتی نیستند، نه اینکه آزادند و هرچه دلشان می‌خواهد آموزش دهند و در استان سمنان تاکنون چنین چیزی نبوده است.
وی تصریح کرد: قانونگذار گفته است ظرفیت آموزش را هم سازمان فنی و حرفه‌ای باید مشخص کند که چه چیزهایی آموزش داده شود؛ استانداردهای آموزش را هم باید سازمان فنی و حرفه‌ای تعیین کند.
استاندار سمنان گفت: مهم‌ترین مسأله در سازمان فنی و حرفه‌ای نظارت بر آموزش‌هاست که امروز باید ببیند آیا این اتفاق افتاده است.
خباز گفت: یکی دیگر از برنامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای این است که به کارگران موجود در حال کار آموزش دهد؛ چون این آموزش باعث بهره‌وری آنها می‌شود.
استاندار سمنان گفت: اگر کارگری که به مدت 10 سال در یکجا کار می‌کند، روزبه‌روز آموزش ندیده نباشد و بروز نشود، طبق روال قبلی خود کار می‌کند و هر روز بیشتر افت می‌کند؛ آموزش سبب ارتقای کارگران می‌شود.
وی گفت: ابزار رشد، ترقی و سعادت را خداوند متعال در اختیار خودمان گذاشته و آموزش موجب رشد می‌شود.
وی  تصریح کرد: دیدن دوره‌های آموزشی با مربیان فهیم باعث رشد بهره‌وری می‌شود و اگر بهره‌وری رشد نکند، روزبه‌روز عقب‌تر خواهیم رفت.
استاندار سمنان گفت: روحیه کار در میان ضعیف است؛ از خودمان باید انتقاد کنیم؛ پسر فردی می‌خواهد به سربازی برود و تلاش می‌کند جایی برود که فعالیت آسانی باشد یا از همان نخست که می‌خواهد وارد بازار کار شود و تلاش می‌کند که تا جایی وارد بازار شود که سرمای زمستان و گرمای آفتاب اذیتش نکند؛ از اول درس این نوع کار را به فرزندان خودمان یاد می‌دهیم.
خباز افزود: در صورتی ‌که فرد جوان است و باید تلاش کند و تجربه جدیدی به دست بیاورد و خداوند هم نگهدار اوست؛ بهره‌وری ادارات بسیار پایین بوده و این جای تأسف دارد که میانگین بهره‌وری ادارات در روز نیم ساعت است.
انتهای پیام/ر



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.