مدیر کل کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی از احداث 80 واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛دشتی در کلنگ زنی این واحد های مسکونی در شهرستان عجب شیر گفت: بر اساس تفاهم نامه بین این نهاد و بسیج سازندگی 80 واحد مسکونی با زیربنای هر واحد 50 مترمربع برای مددجویان تحت حمایت ساکن در روستاهای محروم استان احداث می شود. 

وی با اشاره به اینکه طبق این تفاهم نامه سهم کمیته امداد استان به ازای هر واحد 10 میلیون تومان و تامین مابقی اعتبار و اجرای پروژه توسط بسیج سازندگی خواهد بود، افزود:از این تعداد 5واحددر شهرستان عجب شیرتوسط بسیج سازندگی شروع شده است. 

مدیر کل کمیته امداد استان ادامه داد: سال گذشته 461 خانوار از مددجویان ساکن شهرهای استان با احداث و خرید مسکن صاحبخانه شدند که بیش از 52 میلیارد و 767 میلیون ریال برای احداث و یا خرید مساکن مددجویان تحت حمایت این نهاد هزینه شد. 

وی یکی از اقدامات مهم کمیته امداد آذربایجان شرقی را تعمیر و تکمیل منازل مددجویان عنوان و تصریح کرد: به همین منظور سال گذشته بیش از 31 میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده و در این مدت منزل مسکونی چهار هزار و 834 خانوار تحت حمایت تعمیر و تکمیل گردید. 

دشتی گفت: تامین سرپناه برای مددجویان یکی از اولویت های مهم کمیته امداد استان است و این نهاد در راستای کمک به تامین مسکن مددجویان تحت حمایت، طرح رضوان را اجرا می کند و در این بین از 70 هزار خانوار تحت حمایت 11 هزار خانوار فاقد مسکن هستند و منازل هفت هزار و 454 خانوار شهری و روستائی نیازمند تعمیر و شش هزار و 728 خانوار نیز دارای مسکن فرسوده هستند. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی از اختصاص اولیه 540میلیاردی میلیارد ریالی تسهیلات قرض‌الحسنه برای ایجاد اشتغال مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در سال جاری خبرداد وافزود:از این مبلغ 23میلیارد ریال به شهرستان عجب شیر اختصاص یافته است. 

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف دولت ایجاد اشتغال است، افزود: بخش عمده‌ای از اعتبار کمیته امداد برای امر اشتغال مددجویان تحت پوشش قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه در سال گذشته 32میلیارد ریال وام اشتغال زایی به شهرستان اختصاص یافته است افزود:از این مبلغ 95 درصد تسهیلات قرض‌الحسنه وام اشتغال در شهرستان عجب شیر منجر به ایجاد اشتغال مددجویان شده است. 

فرماندار عجب شیر از تحت پوشش بودن یکهزارو400 خانوارسالمند عجب شیر در کمیته امداد این شهر خبرداد وگفت: کمیته امداد نهادی است که با درایت و دور اندیشی امام خمینی (ره) و به منظور حمایت از خانواده‌های نیازمند تاسیس شد. 

سید شمس الدین مراثی پرداخت تسهیلات خودکفایی، اشتغال زایی، کارگشایی و کارانگیزی به افراد تحت تکفل سالمندان تحت پوشش کمیته امداد عجب شیررا در راستای خودکفایی و توانمندسازی آنان از دیگر خدمات کمیته امداد این شهرستان علی رغم پرداخت مستمری ماهانه به این قشر ضعیف برشمرد. 

فرماندار عجب شیر خواستار حمایت سالمندان شهرستان عجب شیر شد وگفت: دو هزار و 500 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان هستند که از این تعداد 50 درصد را سالمندان تشکیل می دهند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.