بیش از35 تن آلبالو از این باغات برداشت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، در جمع خبرنگاران شهرستان اظهار کرد: امسال با وجود معضلاتی نظیر خشکسالی، سرمازدگی و وزش بادهای شدید، از 90 هکتار باغات آلبالو در روستای اسفرجان بیش از 35 تن محصول برداشت شد.

عبدالرضا تاکی با اشاره به وجود 550 هکتار انواع باغات مختلف در منطقه روستایی اسفرجان شهرضا تصریح کرد: در حال حاضر شرایط اقلیمی مناسب برای تولید محصولات با کیفیت همانند آلبالو، گیلاس، گردو و سیب در این منطقه وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا اضافه کرد: سطح زیر کشت محصول گندم و جو در این روستا به ترتیب 500 هکتار و300 هکتار است که با وجود ادامه خشکسالی بخشی از این سطوح کشت رها و بخشی نیز نسبت به سال‌های قبل از عملکرد پائین‌تری برخوردار بوده است.

تاکی افزود: در راستای اجرای مدیریت تلفیقی مبارزه با آفت کرم گلوگاه انار، رهاسازی زنبور براکون به صورت آزمایشی در سطح شش هکتار از باغ‌های انار شهرستان انجام شد، در این طرح با هدف افزایش جمعیت حشرات مفید، 10مرحله عملیات رها سازی زنبور براکون به فاصله هر 15 روز یک بار و با تراکم یکصد هزار زنبور در هکتار انجام می‌شود.

وی گفت: شهرستان شهرضا با تولید سالانه بیش از 150 میلیون انواع نشاء سبزی و صیفی گلخانه‌ای رتبه نخست استانی، در این زمینه را دارد و از مراکز مهم تولید نشاء در کشور به شمار می‌رود.



انتهای پیام/م

برچسب ها: برداشت ، آلبالو ، باغ ، شهرضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.