معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یکهزار و 843 شهید، بیش از 9 هزار جانباز و 317 آزاده را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی در جمع خانواده های شهدا و ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: رشادت ها و از خودگذشتگی های شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس به نسل آینده منتقل شود.

وی با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری به خانواده های معزز شهدا و ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: یکی از سفارش های رهبر فرزانه انقلاب دیدار و دلجویی از خانواده های شهدا و ایثارگران است و معظم له همواره بر این موضوع تاکید دارند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: زیارت مزار شهدا مهمترین توفیق است و بنده به نیابت از رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت این رسالت را انجام می دهم.

حجت الاسلام شهیدی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب مکرر بر حفظ و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تاکید دارند و زمانی که بنده حکم نمایندگی معظم له در بنیاد شهید و امور ایثارگران را دریافت کردم تلاش شده نهایت برنامه ریزی را برای حفظ این فرهنگ به کار گیرم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که اخبار دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران اعلام شود تا عموم مردم از آنها آگاه باشند.

حجت الاسلام شهیدی بیان کرد: امید است به زودی مسائل و مشکلات مربوط به جامعه معزز ایثارگری کشور رفع شود زیرا همگی مدیون رشادت های مثال زدنی شهدا هستیم.

وی بدون اشاره به آمار، اظهار کرد: معوقات جامعه ایثارگری کشور تا سال 90 پرداخت شده و معوقات سال 91 خانواده های معظم شهدا و ایثارگران نیز تا پایان سالجاری پرداخت می شود و تلاش خواهد شد که معوقات سال 92 و 93 نیز سال آینده به مرحله اجرا برسد.

وی عنوان کرد: درصد زیادی از مشکلات بخش درمانی جامعه ایثارگری کشور در بنیاد شهید و امور ایثارگران رفع شده و امید است که دیگر مسائل حوزه درمانی آنان نیز با بازنگری و نظرهای کارشناسی به زودی برطرف شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تصریح کرد: نسل های آینده باید بدانند که این انقلاب چگونه به دست آمده و برای به دست آوردن آن چقدر هزینه شده است.

حجت الاسلام شهیدی افزود: آغازگر نهضت عاشورا امام حسین (ع) بوده و اکنون الگوی ایثار و شهادت شده است.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران ریشه در نهضت عاشورا و جریان کربلا دارد و به همین دلیل باید همه ملت ایران تداوم بخش نهضت عاشورا و مکتب ایثار و شهادت باشند و آن را حفظ کنند.

رئیس جمهوری و هیات دولت در سی امین سفر استانی صبح یکشنبه 24مرداد 95 وارد یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد شدند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.