استاندار قزوین در مکاتبه با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور؛خواستار تسریع در پرداخت باقیمانده تسهیلات به زلزله زدگان شهرستان آوج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ همتی در این نامه با اشاره به خسارت های جانی و مالی  زلزله آوج گفت : برای بازسازی منازل مسکونی  دولت وقت از طریق بانکهای ملی،ملت،تجارت،کشاورزی،سپه،رفاه و صادرات به  اهالی شهرها و روستاهای این شهرستان تسهیلات سی میلیون ریالی پرداخت کرد اما با توجه به شرایط منطقه و آسیب دیدگان ، اکثریت دریافت کنندگان تسهیلات با این ذهنیت که تسهیلات اعطایی بلاعوض است اقدامی برای بازپرداخت آن انجام ندادند.

استاندار در این نامه آورده است : با توجه به پیگیری مطالبات ، بانکهای عامل  حساب دریافت کنندگان تسهیلات مسدود شده است و به علت بدهی مشکوک الوصول قادر به دریافت تسهیلات بانکی جدید نیستند  

همتی در این نامه از تسویه تسهیلات از محل تبصره قانون بودجه خبر داد و گفت :  در سطح استان قزوین فقط بانک کشاورزی اقدام به بخشش اصل، سود و جرائم این تسهیلات کرده که همین عدم وجود وحدت رویه در بین بانکهای عامل باعث ایجاد ابهامات و نارضایتی هایی در بین مردم منطقه شده است.

 در بخشی دیگر از این نامه ، فریدون همتی از آوج به عنوان یکی از شهرستان های تازه تاسیس ومحروم استان قزوین یاد کرده است که مردم آن  به دلیل فقر اقتصادی و نداشتن بضاعت مالی به دلایل مختلف از جمله خشکسالی های پی در پی و رکود اقتصادی توان پرداخت اصل وجریمه های متعلقه را ندارند.

استاندار در این نامه ازمعاون اول رئیس جمهور درخواست  کرد تا به به منظور کمک به مردم سختکوش و شهید پرور این خطه دستور بخشش این تسهیلات به بانک های عامل داده شود .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار