اهواز؛

معضل تردد لنج های صیادی

رئیس اداره شیلات و آبزی پروری هندیجان گفت: شناورهای مغروقه در رودخانه زهره تردد لنج های صیادی را غیرایمن و مشکل ساز کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،فلامرز مزارعی اظهار کرد: پهلوگیری لنج های فرسوده و راکد تجاری نیز در رودخانه زهره به معضلی برای لنج های صیادی تبدیل شده است.

وی گفت: این شناورها فاقد موتور و تجهیزات بوده و در رودخانه رها شده اند و به دلیل فرسودگی با نفوذ آب به آنها در رودخانه غرق می شوند.

مزارعی افزود: در سال 1393 با همکاری تعاونی های تجاری و صیادی و با هزینه ای بالا تعدادی از این لنج های مغروقه که رودخانه را برای تردد شناورها نا امن کرده بودن از آب خارج شدند.

وی بیان داشت: متاسفانه به دلیل سهل انگاری مالکان شناورها حدود پنج فروند شناور در دو سال گذشته به دلیل فرسودگی در رودخانه زهره به زیر آب رفتند و تردد سایر لنج ها را با مشکل مواجه کرده اند.

رئیس اداره شیلات و آبزی پروری هندیجان خاطرنشان کرد: هم اکنون لنج های صیادی به دلیل لایروبی نشدن رودخانه قادر به تردد در همه مسیر های رودخانه نیستند و به زیر آب رفتن شناورهای فرسوده بر دامنه این مشکلات افزوده است.

به گفته وی لازم است تعاونی های صیادی و تجاری ضمن توجیه اعضای خود بر خروج این شناورها از رودخانه نظارت داشته تا جلوی آسیب به سایر شناورها گرفته شود.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.