وزیر امور خارجه آلمان آینده بهتری را برای روابط مسکو – برلین پیش‌بینی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت رادیو اروپای آزاد، «فرانک والتر اشتاین مایر» - وزیر امور خارجه آلمان – با پیش‌بینی بهبود روابط مسکو و برلین طی سالهای آتی اظهار داشت مانعی بر سر راه روابط روسیه با غرب وجود ندارد.

وی پیش از مذاکره با «سرگئی لاوروف» - همتای روس خود - طی یک سخنرانی در دانشگاهی در شهر "یکاترینبورگ" روسیه خاطر نشان کرد به اعتقاد او هنوز فرصت‌هایی برای پایان دادن به درگیری‌ها در شرق اوکراین وجود دارد و "فرآیند صلح مینسک" همچنان باید مورد توجه و احترام طرفهای درگیر باشد. 

وزیر امور خارجه آلمان همچنین از روسیه و غرب خواست از فرصت‌هایی که "شورای روسیه – ناتو" فراهم کرده است برای کاهش تنشها استفاده کنند.

سخنان اشتاین مایر یک روز پس از آن مطرح شد که لاوروف در مصاحبه با خبرنگاران با تاکید بر اینکه روسیه توجه خاصی به بهبود روابط با آلمان دارد، تصریح کرد در روابط تیره مسکو و برلین، تقصیری متوجه روسیه نیست. 

اشتاین مایر برای ملاقات با لاوروف به روسیه سفر کرده است. موضوع اصلی این ملاقات که امروز – دو شنبه – انجام خواهد شد بحث درباره احداث خط لوله انتقال گاز از روسیه به آلمان از طریق دریای بالتیک و بدون نیاز به عبور از اوکراین است.

وزرای امور خارجه روسیه و آلمان قرار است در این دیدار درباره درگیری در سوریه و اوکراین نیز با یکدیگر گفتگو کنند. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار