بیش از هزار و400 کیلوگرم سموم نباتی کشاورزی تاریخ گذشته در شهرستان قائم‌شهر از کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،مدير جهاد كشاورزی شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه تامین امنیت غذایی و تهیه و عرضه محصولات غذایی سالم به جامعه مصرف کننده یکی از وظایف مهم جهادکشاورزی است گفت : در گشت‌های اکیپ نظارتی این شهرستان از فروشگاه های عرضه سموم نباتی ، یک واحد فروشگاه غیر‌مجاز عرضه سموم نباتی در این شهرستان پلمپ شد.

فرزین فرهادی افزود : مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی مانند توزیع، فروش و سموم غیر‌مجاز و تاریخ گذشته توسط کارشناسان این مدیریت و اکیپ نظارتی این شهرستان اعمال قانون می شود.

وی درباره اثرات سوء مصرف سموم تاریخ گذشته گفت : کاهش کارایی ماده مؤثره، افزایش هزینه‌های سم‌پاشی، ضرورت تکرار سم‌پاشی، طغیان آفت،ایجادسوختگی روی محصول و آلودگی زیست‌ محیطی از اثرات و مضرات استفاده از سموم تاریخ گذشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر به کشاورزان توصیه کرد بر روی سموم مصرفی باید لیبل فارسی، تاریخ تولید، انقضا و نام شرکت سازنده ذکر شده باشد و درصورت یخ‌ زدگی سم به ماده شیمیایی دیگری تبدیل می شود که برای محصولات کشاورزی و محیط زیست خطرناک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.