همزمان با میلاد امام رضا(ع) "خانه فیلم حوزه هنری یزد" آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یزد؛رییس حوزه هنری یزد اظهار کرد: سینما و هنرهای تصویری نقشی حساس و تعیین کننده‌‌ در ارتقای فرهنگ‌ها و بینش جوامع بشری دارند و امروز قدرت شگفت آور رسانه تصویر و صدا به مهمترین و مؤثرترین محمل انتقال فرهنگ‌ها و پیام ‌ها تبدیل شده که از این ظرفیت باید به نحو مطلوب استفاده شود.

محمد صادق کوچک زاده افزود: خانه فیلم حوزه هنری یزد در راستای مأموریت‌ها و اصول راهبردی حوزه هنری شامل پنج بخش؛ تبیین، تربیت، تولید، توزیع و تعامل همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت امام رضا(ع) فعالیت خود را آغاز کرد.

وی بیان کرد: این اقدام، حرکتی موثر و سازنده در جهت آموزش، هدایت و حمایت از استعدادهای برتر در عرصه هنرهای تصویری استان، توانمندسازی منابع انسانی و جهشی در عرصه تولید، توزیع و مصرف تولیدات حوزه هنری است.

کوچک زاده افزود: خانه فیلم می‌تواند با مخاطب شناسی، تولید و پخش فیلم‌های داستانی کوتاه، بلند، مستند، پویا‌نمایی، تیزر، نماهنگ و موشن گرافیک به عنوان بازوی توانمند واحد هنرهای تصویری این مرکز عمل کند.

رییس حوزه هنری یزد تصریح کرد: ایجاد زمینه رشد، شکوفایی و گسترش هنر مبتنی بر آموزه‌های دینی و ارزش‌های اسلامی و انقلابی، توسعه کمی و کیفی برنامه‌های آموزشی، پژوهش محوری و کنکاش در زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی برای رفع موانع و چالش‌های موجود و تبدیل آن به فرصت، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نقد فیلم، و شناسایی تهدیدها در عرصه تولید و توزیع آثار، از مهمترین اهداف راه اندازی خانه فیلم است.

وی اضافه کرد: ایجاد کتابخانه مجازی حاوی کتب الکترونیک در حوزه سینما، راه اندازی نشریه الکترونیکی به منظور معرفی هنرمندان متعهد و آثار آنها، جذب سرمایه‌گذار بخش‌های خصوصی و دولتی با هدف تولید اثر در حوزه‌های مختلف مطابق با مأموریت‌ها و اولویت‌های حوزه هنری، ارسال آثار تولیدی این نهاد به جشنواره‌های ملی و بین المللی و حرکت به سمت تولید محصولات فراگیر جهانی با بهره‌گیری از فرهنگ اسلامی ـ ایرانی از دیگر برنامه‌های خانه فیلم حوزه هنری یزد می باشد.

رئیس حوزه هنری یزد لزوم حفظ هویت دینی، ملی، مذهبی و انقلابی در آثار سینمایی را یادآور شد و افزود: هنرمندان ما می‌توانند با نمایش الگوهای واقعی زندگی ائمه اطهار(ع) به جای الگوهای منحط غربی و تکیه بر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را خلاقانه و هنرمندانه به دنیا منتقل کنند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار