رئیس مرکز بهداشت شهرضا گفت: تا پایان شهریورماه تمام پرونده‌های بهداشتی خانوارها در سطح شهرستان شهرضا الکترونیکی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،سید حجت‌الله موسوی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر در سطح شهرستان 15 واحد صنفی در حال ارائه قلیان به مردم هستند که از بین این 15 واحد تنها 2 واحد پروانه کسب دارند.

وی با اشاره به لزوم همکاری جهت تغییر کاربری این واحدهای صنفی در سطح شهرستان، تصریح کرد: همه ما به ضررهای دخانیات به ویژه قلیان آگاه هستیم و باید در زمینه مبارزه با آن با یکدیگر همکاری کنیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرضا ادامه داد: برخورد با واحدهای صنفی فاقد پروانه بر طبق قانون بر عهده اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت است و نمی‌توانیم با واحدهایی که فاقد پروانه هستند، برخوردی انجام دهیم.

موسوی بیان کرد: اقدامات بازدارنده ما در قبال واحدهایی است که موارد بهداشتی مندرج در قوانین را رعایت نکردند و ما با آن‌ها بر اساس ماده 13 قانون برخورد و آن‌ها را مهر و موم می‌کنیم.

وی با بیان این که طرح ایراپن به صورت پایلوت در شهرستان شهرضا در حال اجرا است، اظهار کرد: شهرستان در طی بازدیدی که بازرسان سازمان جهانی بهداشت از این طرح داشتند، نسبت به مسئولان کشوری متعهد شد که تا پایان شهریورماه سال جاری 40 درصد از جمعیت خود را در طرح ملی ایراپن بررسی و غربالگری کند.

رئیس مرکز بهداشت شهرضا با اشاره به استقبال بیشتر زنان نسبت به این طرح، اذعان کرد: برای تشویق مردان در راستای حضور در اجرای این طرح، طی مصوبه‌ای در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مقرر شد که ادارات شهرستان کارمندان خود را جهت شرکت در این طرح به مراکز بهداشت ما معرفی کنند.

موسوی با بیان این که باید از اداراتی که با ما در اجرای این طرح همکاری کردند تشکر و خاطرنشان کرد: امیدواریم سایر ادارات نیز کارمندان خود را برای اجرای این طرح به ما معرفی کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح پرونده سلامت الکترونیک در شبکه‌های بهداشت سطح کشور، خاطرنشان کرد: تا پایان شهریورماه تمام پرونده‌های بهداشتی خانوارها در سطح شهرستان شهرضا الکترونیکی می‌شوند تا امکان دسترسی به موقع به این پرونده‌ها فراهم شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرضا با بیان این که تمام آزمایشات ایراپن رایگان است، تصریح کرد: نوع آزمایشات به اذعان خود فرد و ارزیابی میزان خطر بستگی دارد، بنابراین ممکن است برخی آزمایشات برای برخی از افراد انجام گیرد اما سایرین نیازی به انجام این آزمایشات نداشته باشند که به طور میانگین این آزمایشات بین 30 تا 45 دقیقه زمان نیاز دارند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار