شهرکرد؛

رشد 21 درصدی صادرات کالا از کشور

صادرات کالا از کشور در چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 21 درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل دفتر آمار و فرآوری داده های معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، در نشست کمیته رونق تولید استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد، از رشد 21 درصدی صادرات کالا به خارج از کشور در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

سید مهدی نیازی گفت: صادرات کالا از کشور طی سال گذشته حدود 42 میلیارد دلار بوده است که براساس برنامه ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال جاری باید 10 میلیارد دلار افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در صورتی که صادرات کالا از کشور بر اساس همین برنامه ریزی و با توجه به سیاست های پسابرجام دنبال شود، تا پایان امسال اهداف برنامه ای و افزایش صادرات کالا محقق خواهد شد.

نیازی ادامه داد: برای سال جاری 7 برنامه عملیاتی از جمله تکمیل زنجیره فولاد، مس و آلومینیوم، توسعه صادرات، مدیریت واردات، و کمک به واحدهای کوچک و متوسط برای رونق صادرات، در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا از موانع اصلی اقتصاد کلان در کشور و به خصوص صادرات است، گفت: با ابلاغ قانون مبارزه با قاچاق کالا، این وزارتخانه برنامه ها و سامانه هایی را در این راستا تدوین و طراحی طراحی کرده که رصد کالاهای اولویت دار در بازار از جمله آنهاست.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست، سهمیه استان برای استفاده از تسهیلات رونق تولید صنایع کوچک و متوسط از برنامه های اقتصاد مقاومتی در سال جاری را حدود سه هزار و 600 میلیارد ریال اعلام کرد.

سید نعیم امامی گفت: 478 طرح صنعت، معدن و کشاورزی برای استفاده از این تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است که در حال تکمیل پرونده برای دریافت تسهیلات هستند.

وی افزود: از طرح های معرفی شده به بانک، 48 طرح با 670 میلیارد ریال عقد قرارداد شده و به 8 طرح هم 280 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است.

امامی ادامه داد: با اجرای طرح اقتصاد مقاومتی، 295 طرح و واحد صنعتی در استان فعال می شود.

به گفته وی؛ هم اکنون یک هزار و 228 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

مدیرکل دفتر آمار و فرآوری داده های معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای بررسی طرح های کمیته رونق تولید استان چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار