اعتراضات مردمی در پی رفتار خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی آمریکا، در شهر میلواکی ایالت ویسکانسین همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش فارسی پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، شهردار میلواکی در ایالت ویسکانسین امریکا با ادامه اعتراضات علیه خشونت پلیس، وضع منع آمد و شد در این شهر اعلام کرده است.

تام بَرِت گفت وضع منع آمد و شد از ساعت 22 روز دوشنبه به وقت محلی اعمال می‌شود. او از مردم خواسته است تا در خانه‌هایشان بمانند.

روز شنبه پلیس میلواکی، یک مظنونِ 23 سالۀ سیاه‌پوست را که سعی داشت فرار کند، به ضرب گلوله کشت. مقامات پلیس سپس ادعا کرده‌اند که این مظنون مسلح بوده است.

ناآرامی‌ها در میلواکی ادامه دارد/ اعلام وضع منع رفت و آمد از سوی شهردار

در نشست خبریِ پس از بروز این حادثه اعلام شد افسر پلیسی که به اسمیت شلیک کرده نیز سیاه‌‎پوست است.

براساس گزارش پلیس، افسران، خودروی اسمیت را به دلیل آن‌چه «فعالیت‌های مشکوک» عنوان شده است، متوقف کردند، اما مظنون پا به فرار گذاشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که فرماندار ویسکانسین برای مقابله با موج اعتراضات، از گارد ملیِ آمریکا درخواست کمک کرده است.

ناآرامی‌ها در میلواکی ادامه دارد/ اعلام وضع منع رفت و آمد از سوی شهردار

ناآرامی‌ها در میلواکی پس از آن شدت گرفت که در اعتراضات یکشنبه شب یک پمپ بنزین در میلواکی به آتش کشیده شد و آتش‌نشانان نتوانستند به دلیل تیراندازی، حریق را مهار کنند. در جریان این اعتراضات، همچنین چند خودروی پلیس به آتش کشیده شد.

در جریان این ناآرامی‌ها همچنین دستکم 7 نیروی پلیس به شدت زخمی شدند. نیروهای پلیس همچنین 11 مرد و 3 زن را بازداشت کردند.

در دو سال گذشته، افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه آمریکایی‌های آفریقایی‌‎تبار و کشته شدن تعدادی از مظنونینِ سیاه‌پوست به دلایل واهی به دست نیروهای پلیس، موجی از اعتراضات و جنبش‌های مردمی در این کشور به راه انداخته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار