یکی از موثرترین راه ها برای خروج از رکود اقتصادی توجه به بحث مسکن است چرا که اگر به مقوله مسکن توجه شود اشتغال به وجود آمده و همین امر باعث رونق اقتصادی خواهد شد.

گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،استاندار خوزستان اظهار کرد: دولت در جلسات اخیر با استانداران در زمینه مسکن و به سرانجام رساندن آن تاکید فراوان دارد و در این زمینه اختیارات خوبی را نیز به استان ها واگذار کرده است.

دکتر غلامرضا شریعتی افزود: دولت در این زمینه تمام توانایی خود را به کار گرفته و دستگاه های اجرایی استان نیز باید درخصوص رفع موانع موجود مسکن مهر تمام توانایی خود را بکار گیرند.

وی بیان کرد:بحث محوطه سازی، ارائه خدمات اولیه، رفع مشکلات حمل و نقل، آب و فاضلاب ، برق و گاز از جمله مواردی است که می تواند اقبال عمومی مردم را نسبت به مسکن مهر افزایش دهد.

استاندار خوزستان گفت: تا زمانی که در واحدهای مسکن مهر جذبه لازم را ایجاد نکنیم نمی توانیم از مردم انتظار داشته باشیم که به عنوان متقاضی برای دریافت این واحدها ورود کنند.

وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه مسکن مهر و استقبال کم مردم با آن مواجه هستیم بحث فرهنگ سازی در این زمینه است چرا که خیلی ها گمان می کنند که محل سکونتشان باید در نزدیکی محل کارشان باشد و این درحالی است که در برخی از کشورها افراد تا 120 کیلومتر هم با محل کار خود فاصله داشته و هیچ مشکلی نیز در این خصوص ندارند.

شریعتی تصریح کرد: دربحث ایجاد شهرهای جدید باید توسط متخصصان مربوطه فرهنگ سازی لازم صورت گیرد و شرایط برای حضور اقشار مختلف مردم در این واحدهای مسکونی فراهم شود.

وی بیان کرد: اگر در برخی از استان ها مانند اصفهان مسکن مهر موفقیت آمیز بوده پیش از آن فرهنگ سازی لازم در این خصوص ایجاد شده است.

استاندارخوزستان گفت: باید در این خصوص راهکارهای جدید و تاثیرگذار توسط مسئولان مربوطه بخصوص راه و شهرسازی استان ایجاد شود تا نگاه مردم نسبت به شهرهای جدید تغییر کند.

وی بیان کرد: این که تمامی امور را فرمانداران بر عهده بگیرند راه درستی نیست و باید در زمینه فرهنگ سازی از متخصصان و مشاوران مربوطه استفاده شود.

شریعتی تاکید کرد: متولی مسکن مهر دولت بوده و ما نیز به عنوان نمایندگان دولت باید کاری را که آغاز شده به سرانجام برسانیم و در این خصوص باید زیرساخت های لازم را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: فرمانداران باید از تمامی ظرفیت های شهرها برای ایجاد زیرساخت های مناسب و فضای زیست بهتر در شهرهای جدید استفاده کرده و حداکثر توان خود را روی این بخش بگذارند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.