رئیس مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سهمیه مکانیزاسیون استان همدان در سال‌جاری 52 میلیارد تومان است.

سهمیه مکانیزاسیون همدان 52 میلیارد تومان است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محسن راستار اظهار کرد: تا کنون 2 میلیارد تومان از این سهمیه جذب شده است.

وی افزود: از سال 92 که خط اعتباری آغاز شد، در سال اول سهیمه استان همدان 36 میلیارد تومان بوده و در سال دوم و سوم به ترتیب 44 میلیارد تومان و 50 میلیارد تومان بوده است.

راستار گفت: در سالجاری 1200 میلیارد تومان در کشور به مکانیزاسیون اختصاص داده شده که سهم استان همدان از این میزان، 52 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه ماشین‌آلات برداشت در باغات گران قیمت و خاص است، یادآور شد: کوچک بودن
باغات باعث شده دستگاه‌های برداشت در باغات کاربرد نداشته باشد و از طرفی بالا بودن قیمت این ادوات از دیگر دلایل عدم استفاده کشاورزان از ادوات برداشت است.

راستار، ضریب مکانیزاسیون باغات استان را 0.5 اسب بخار در هکتار دانست و عنوان کرد: ضریب مکانیزاسیون باغات در کشور 0.45 اسب بخار در هکتار است که وضعیت استان همدان شرایط بدی نیست.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی استان همدان ادامه داد: ضریب مکانیزاسیون بخش زراعت استان همدان 1.5 اسب بخار در هکتار است.

وی با اشاره به اینکه برداشت مکانیزه در باغات هنوز جانیفتاده است، بیان کرد: در حال حاضر عملیات کاشت و داشت در باغات به صورت مکانیزه انجام می‌شود اما برداشت مکانیزه هنوز جا نیفتاده است.

راستار با تأکید بر اینکه باغات استان همدان منظم نیست، افزود: در حال حاضر در دو شهرستان تویسرکان و نهاوند 4 دستگاه برداشت گردو به صورت الگویی به باغداران داده شده اما هنوز به آنچه که مد نظر ما هست، نرسیدیم.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.