زنجان؛

ضرورت احیاء و تقویت منابع آبهای زیرزمینی

احیاء و تقویت منابع آبهای زیرزمینی از تکالیف برنامه ششم توسعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیرعامل و اعضای شورای معاونین شرکت آب منطقه ای زنجان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر زنجان دیدار کردند.
در این دیدار مهندس یوسف رضاپور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به تکالیف برنامه ششم توسعه در خصوص مدیریت منابع آب و همچنین سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی گفت:محور این برنامه ها مبتنی براحیاء و تقویت منابع آبهای زیرزمینی با اجرای طرحهای تعادل بخشی و تغذیه مصنوعی و بستن چاههای غیرمجاز و نصب کنتورهای هوشمند حجمی آب و برق و ارائه حمایت های لازم برای توسعه گلخانه های مدرن و اعمال محدودیت برای کشت محصولات با نیاز آبی بالا در دشت های ممنوعه و همچنین دشت های ممنوعه بحرانی است.
وی افزود: پایین بودن بهره وری در استفاده از آب کشاورزی،محدویت منابع آبی و قرار داشتن کشور در کمربند خشک زمین،وقوع و تداوم خشکسالی های پیاپی و عدم اعمال مدیریت صحیح در عرضه و مصرف آب از عوامل اصلی قرار گرفتن کشور در شرایط تنش آبی می باشد.
رضاپور اضافه کرد:حوزه آبریز قزل اوزن نیز از جمله حوزه های پرتنش آبی کشور محسوب می شود که با تدبیر و توجه به مدیریت یکپارچه منابع آبی این حوزه می توان تنش آبی را مدیریت نمود.
مهندس یوسف رضاپور در پایان سخنان خود تاکید کرد :که بعنوان مدیرعامل شرکت در جهت فعال نمودن طرحهای توسعه ای و تامین آب مورد نیاز استان در بلند مدت،میان مدت و کوتاه مدت حداکثر تلاش خود را خواهد کرد.


انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.