رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از وجود ظرفیت ۳۰ هزار میلیارد تومانی درآمد مالیاتی در بخش پنهان اقتصاد کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سید کامل تقوی نژاد شامگاه سه شنبه در همایش معرفی ظرفیتهای اقتصادی لرستان با بیان اینکه تا زمانی که تاریخ زنده است فداکاری های قوم لر فراموش نمی شود اظهار داشت: ما باید قدر فرهنگ خودمان را بدانیم.
وی با بیان اینکه برگزاری همایش معرفی ظرفیتهای اقتصادی لرستان با نام توسعه شکل گرفته است گفت: توسعه باید از ذهن و دیدگاه شروع شود.
 
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری از دیدگاه اسلام کاری مقدس است افزود: اگر کسانی باشند که با کنار هم قرار دادن استعدادها اقدام به سرمایه گذاری کنند باید از فرصت وجود آنها استفاده کنیم و این امر را مغتنم بشماریم.
 
تقوی نژاد در ادامه سخنان خود با اشار به اینکه در دولت تدبیر و امید نرخ رشد اقتصادی از منفی ۵.۸ درصد به بالای ۱۴ درصد رسیده است افزود: دولت تدبیر و امید سال چهارم فعالیت خود را در کشور آغاز کرده و در این راستا اجرای کارهای بزرگی در کشور از سوی دولت برنامه ریزی شده است.
 
وی با بیان اینکه زمانی نرخ سود تسهیلات بانکی به تولید کنندگان ۲۸ تا ۳۰ درصد بود افزود: امروز در دولت تدبیر و امید این میزان به ۱۵ تا ۱۶ درصد کاهش یافته است.
 
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه جهت گیری ما طی امسال در حوزه پرداخت مالیات بر روی مودیانی بوده که سابقه ای در سازمان امور مالیاتی ندارند گفت: این مودیان در بخش های پنهان اقتصاد کشور فعالیت دارند.
 
تقوی نژاد با اشاره به تهیه نظام جامع مالیاتی کشور بیان داشت: در قالب این نظام قرار است اطلاعات جامعی از بازیگران اقتصادی کشور جمع آوری شود و تا کنون بخش زیادی از نظام جامع مالیاتی کشور تهیه و انجام شده است.
 
وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های صورت گرفته بین ۱۴ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان مالیات از بخش پنهان اقتصادی کشور به مجموع درآمدهای مالیاتی کشور اضافه می شود گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که ما به تولید فشار آوریم.
 
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور واحدهای تولیدی که در سال ۹۵ راه اندازی شوند تا پنج سال از پرداخت مالیات معاف می شوند عنوان کرد: همچنین واحدهایی که در شهرک های صنعتی ایجاد شوند تا هفت سال از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.
 
تقوی نژاد بیان داشت: همچنین واحدهای تولیدی که در مناطق غیر برخوردار ایجاد شوند تا ۱۰ سال از پرداخت مالیات معاف می شوند و واحدهایی که در شهرک های صنعتی مناطق غیر برخوردار احداث شوند تا ۱۳ سال از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.
انتهای پیام/ا
 
 
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.