نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد نشانه های اولیه حاکی از موجه بودن اقدام پلیس میلواکی در تیراندازی به یک جوان سیاه پوست است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد شواهد اولیه در حادثه کشته شدن جوانی سیاه پوست با گلوله پلیس در شهر میلواکی در ایالت ویسکانسین نشانگر آن است که آنچه پلیس انجام داده، موجه بوده است.

دونالد ترامپ پس از دیدار با رئیس پلیس این شهر، در گفتگو با شبکه فاکس نیوز اعلام کرد: ما باید از قوانین اطاعت کنیم، وگرنه ما کشوری نخواهیم داشت.

ترامپ در ادامه افزود: تفنگ بسوی سر او (سر افسر پلیس) نشانه گرفته شده بود و به نظر می آید این شخص آماده شلیک بود. چه کسی با این مسأله مشکل دارد؟ این همان روایتی است که تحقیقات حادثه آن را نشان داده است. شاید این مسأله صحیح نباشد. در صورتی هم که صحیح باشد، مردم نباید شورش کنند.

روز شنبه کشته شدن جوانی 23 ساله به نام " سیلویل اسمیت" در تعقیب و گریز پلیس در منطقه ای که بیشتر ساکنان آن آمریکایی های آفریقایی تبار هستند، چندین روز است که اعتراضات پی در پی را به دنبال داشته است.

همچنین سلسله تیراندازی های کشنده ای که از سوی پلیس انجام شده، اعتراضاتی را در سرتاسر آمریکا به دنبال داشته است.

در حادثه میلواکی پلیس "سیلویل اسمیت" را بازداشت کرد؛ ولی پس از آن او پا به فرار گذاشت. پلیس گفته است این جوان سلاحی بدون مجوز با خود به همراه داشته و از انداختن و کنار گذاشتن آن خودداری کرده است.

دونالد ترامپ، تاجری که با پیروزی در انتخابات حزب جمهوری خواه جهان را شگفت زده کرد، روز سه شنبه با "دیوید کلارک،" رئیس پلیس میلواکی نشستی ویژه داشت.

کلارک در این دیدار گفت گارد ملی در حالت آماده باش به سر می برد؛ ولی هنوز از آن استفاده نشده است.

ترامپ در کمپین انتخاباتی خود به شکلی واضح از اقدامات پلیس حمایت کرده است. ترامپ پس از سلسله سخنان جنجال برانگیزش، در نظرسنجی های جدید ، از رقیب خود هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات عقب افتاده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار