فدراسیون وزنه‌ برداری ایران به نشانه اعتراض نسبت به نا داوری علیه بهداد سلیمی به فدراسیون جهانی نامه می‌ نویسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری و به نقل از فدراسیون وزنه برداری، سرپرست کاروان ورزشی ایران در المپیک 2016 ریو پس از اتفاق‌های رخ داده در مسابقه سنگین وزن وزنه برداری المپیک و آنچه ناداوری علیه بهداد سلیمی عنوان شده، گفت: فدراسیون وزنه‌ برداری ایران برای اعتراض به این رخداد، نامه اعتراضی را آماده کرده و به فدراسیون جهانی این رشته ارائه خواهد کرد.

اصغر رحیمی افزود: می دانیم این کار حق بهداد را به او برنمی گرداند اما دست کم با این کار واقعیت روشن می‌شود.

وی گفت: با وجود این که سه داور بین المللی به حرکت دوم بهداد چراغ سفید دادند، هئیت ژوری آن را رد کرد.

سرپرست کاروان ورزشی ایران در المپیک 2016 ریو افزود: ما در این نامه خواستیم سه کارشناس زبده روند مسابقه را بازبینی کنند.

علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری کشورمان نیز پس از اتمام کار بهداد سلیمی در رقابت‌های سنگین ‌وزن و مسائلی که به خاطر داوری به وجود آمد، گفت: این ظلم بود و واضح است که نمی ‌خواستند ایران مدال بگیرد.

وی افزود: دیروز یکی از اعضایی که کاری به غیر از داوری انجام می‌داد، امروز در هئیت ژوری مستقر بود و در حرکت دوم، سه داور که پشت میز نشستند، نمره قبولی به سلیمی دادند اما ژوری می ‌گوید نه، حرکت مردود است.

سرپرست کاروان ورزشی ایران در المپیک 2016 ریو گفت: ما فوراً اعتراض کردیم ولی هیأت ژوری می ‌گوید اعتراضات وارد نیست.

مرادی در این مورد که اعتراضات چقدر ادامه یافت، افزود: مدام اعتراض کردم اما می ‌گویند کاری نمی‌ شود انجام داد چون ژوری تصمیم گرفته ولی تصمیم هئیت ژوری ظلمی بود که در تاریخ ثبت می ‌شود.

وی در مورد دلیل داوران برای رد مهار وزنه توسط سلیمی گفت: آنها می ‌گویند دو‌بار دستش در ناحیه آرنج خم شده است، بار اول، حرف‌شان درست بود ولی در بار دوم، سه داور اصلی حرکت سلیمی را قبول کردند اما هئیت ژوری رأی آنها را مردود اعلام کرد.

وی افزود: ورزش جهان با این شرایط دچار مشکل شده و روح ورزش را خدشه‌ دار کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار