نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون گفت: مردم، عدم رونق اقتصادی را در زندگی خود حس می‌کنند.

برگزاری همایش تحت نفوذ انگلیس، خفت‌بارترین دستاور برجام است/شاهد اتفاقات خوبی در اقتصاد کشور نیستیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "ابوالفضل ابوترابی" نماینده مردم نجف آباد، تیان و کرون در نطق میان دستور امروز مجلس چهارشنبه 27 مرداد ماه با اشاره به مسائل مرتبط با برجام اظهار داشت: برجام به 4 حوزه مختلف فنی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی تقسیم می‌گردد.

وی افزود: اولین حوزه مسائل فنی و امتیازاتی است که داده شد و امتیازاتی که از طرف‌های غربی گرفته شد که برخی از آنها خوب و برخی دیگر بد هستند.

وی تصریح کرد: امروز شاهد خفت‌آورترین دستاورد برجام هستیم که انگلیسی‌ها همایشی را با حضور وزیر ارتباطات و سایر معاونان دولت در کشورمان برگزار کردند که متأسفانه شاهد بودیم که افرادی که به ناحق در لیست تحریم‌های طرف‌های غربی قرار گرفتند نمی‌توانستند در این همایش شرکت کنند که این مسئله، خفت‌بارترین دستاورد برجام است.

 ابوترابی در ادامه افزود: از دادستان می‌خواهم که به عنوان مدعی‌العموم به این موضوع ورود کند و مجلس نیز در این مورد باید از عوامل آن توضیحاتی را بخواهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دولت مدعی بود که عزت به پاسپورت ایرانی باز خواهد گشت اما اکنون شاهد هستیم که طبق اعلام نهادهای بین‌المللی اعتبار پاسپورت ایران کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: در مسئله امنیتی پس از برجام و در بحث FITF شاهد یک اتفاق ضد امنیتی در سیستم بانکی کشور هستیم و FITF‌ به معنای استقرار یک سیستم نظارتی در بانک‌های کشور است که علاوه بر اجازه جاسوسی از طرف آمریکایی‌ها می‌تواند باعث شود که سیستم‌های بانکی ایران ویروسی و یا هک شوند که قطعا این اقدامی ضدامنیتی است.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کروان با اشاره به قراردادهای نفتی و حواشی آن اظهار داشت: قراردادهای نفتی یکی دیگر از مسائل امنیتی بعد از برجام است که ما را به یاد کرسنت که در زمان زنگنه وزیر نفت اتفاق افتاد که علیرغم تذکر و ایراد رهبری و 15 ایرادی که به این قراردادها گرفتند تاکنون 3 مورد از این ایرادات رفع شده و مابقی هنوز پابرجا هستند که هرچه سریعتر این مسائل باید رفع شود.

وی افزود: رئیس جمهور پس از برجام اعلام کردند که برجام خطر جنگ را از سر ما رفع کرده اما باید بگویم که این توان نظامی و موشکی جمهوری اسلامی است که جلوی هرگونه تهاجم را به ایران می‌گیرد و برجام سایه جنگ را از سر کشور رفع نکرده است.

ابوترابی در پایان با اشاره به اوضاع اقتصادی کشور تصریح کرد: در حوزه اقتصادی ما شاهد رونق و اتفاقات خوبی نیستیم و مردم این مسئله را در معیشت خود به خوبی احساس نمی‌کنند و این یکی دیگر از هدف‌های برجامیزه کردن کشور است و منظور از برجامیزه کردن فتح سنگر به سنگر مسائل اصلی کشور و انقلاب است و این فتح خاکریزها تا ضربه زدن به نظام پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار