تحریم رژیم صهیونیستی در ایالت نیوجرسی آمریکا غیرقانونی شد

فرماندار نیوجرسی قانون پیشنهادی سنا برای مقابله با تحریم اسرائیل را امضا کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت خبری «ان‌جی دات کام»، ایالت نیوجرسی به جمع مخالفان کمپین تحریم کالاها و خدمات اسرائیلی پیوست. «کریس کریستی» فرماندار این ایالت روز گذشته با امضای قانون مقابله با تحریم کالاها و خدمات اسرائیلی عملاً سرمایه‌گذاری نهادهای دولتی این ایالت مانند "صندوق بازنشستگی کارکنان دولت" در شرکت‌هایی که از انجام معامله با اسرائیل امتناع می‌کنند را غیرممکن کرد. 

ایالت نیوجرسی سومین ایالتی است که به مقابله قانونی با کمپین "تحریم اسرائیل" روی آورده است. پیش از این، ایالت‌های فلوریدا و ایلینوی نیز قوانینی را برای مقابله با این کمپین به تصویب رساندند.  

کمپین "تحریم اسرائیل" یک کمپین جهانی است که از سوی فلسطینیان برای اعمال فشار بر اسرائیل راه‌اندازی شده است. هدف این کمپین، مقابله با شهرک‌سازی در مناطق اشغالی فلسطین، توقف تبعیض علیه فلسطینیان و اعطای حق بازگشت به آنان عنوان شده است.

کریس کریستی پس از امضای این قانون طی مصاحبه‌ای گفت: "اسرائیل دوستی است که در آنسوی مرزها به حمایت ما نیاز دارد." وی ابراز امیدواری کرد سایر ایالت‌ها نیز هر چه سریعتر به جنبش مخالفان تحریم اسرائیل بپیوندند.

قانون مذکور پیش از آنکه با امضای فرماندار نیوجرسی از ضمانت اجرایی برخوردار شود، با اکثریت قاطع آرا (39 به صفر) در مجلس سنای ایالت نیوجرسی به تصویب رسید. 

در متن این قانون آمده است: "ایالت نیوجرسی و اسرائیل از سالها پیش همکاری و روابط دوستانه‌ای در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دارند و تمامی اعضای سنای نیوجرسی اعم از دموکرات و جمهوری‌خواه موجودیت اسرائیل را به رسمیت می‌شناسند."

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار