خاطره انگیزترین لحظات پایانی مسابقات در المپیک از 1960 تا 2008 را در این خبر مشاهده می کنید.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ المپیک یکی از مسابقاتی که از دیرباز علاوه بر اهمیت بسیار برای کشورها شگفتی های فوق العاده ای در بر داشته و دارد رسیدن به خط پایان در این مسابقات به ثمر رسیدن 4 سال تلاش بی وقفه و طاقت فرسا است ، و ورزشکاران در این راه از هیچ چیز دریغ نمی کنند. در ادامه این خبر به تعدادی از تاثیرگذار ترین پایان های مسابقات المپیک بین سال های 1960 تا 2008 می پردازیم.
1.abebe bikila
در المپیک 1960 روم مدال بیلیکا جدا از این که اولین مدالا طلا افریقایی ها در المپیک بود بدلیل پابرهنه تمام کردن ماراتن مردان از یاد نرفتنی است.

خاطره انگیزترین لحظات پایانی المپیک


2. derek redmond

در المپیک 1992 ستاره بریتانیایی در فینال دو 400 متر مردان پایانی احساسی را تجربه کرد درک با وجود شروع خوب در میانه راه دچار پارگی همسترینگ شد ولی ردموند با وجود آسیب دیدگی و با کمک پدرش از خط پایان عبور کرد.

خاطره انگیزترین لحظات پایانی المپیک


3. gail devers
المپیک 1992 ، فینال دو 100 متر بانوان جایی که 5 ورزشکار تقریبا هم زمان از خط پایان گذشتند ولی پس از بررسی صحنه اهسته دونده امریکایی با اختلاف چند صدم ثانیه طلا گرفت و Ottey ورزشکار جامائیکایی با اختلاف کمتر از 1 ثانیه جایگاهی بهتر از پنجم نصیبش نشد.

خاطره انگیزترین لحظات پایانی المپیک


4. kerri strug

در المپیک 1996 کری با وجود اسیب دیدگی مچ پا به مسابقه ادامه داد و طلایی شد.

خاطره انگیزترین لحظات پایانی المپیک

5. Steven Bradbury

بی شک یکی از خوش شانس ترین مدال آوران المپیک steven است . مسابقات اسکیت سرعت  در سال 2002 با اینکه steven تا دور اخر از همه رقیبان عقب بود اما ناگهان به خاطر برخورد دیگر رقیبان و افتادن انها مدال طلا به این ورزشکار رسید.

خاطره انگیزترین لحظات پایانی المپیک

6.micheal phelps

هفتمین طلای فلپس در المپیک 2008 در رشته 100 متر پروانه خاطره انگیزترین طلای این ورزشکار می باشد زیرا با اختلاف 0.01 ثانیه کمتر نسبت به Milorad Cavic ورزشکار صرب بدست آمد.

خاطره انگیزترین لحظات پایانی المپیک


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.