به گزارش
گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت یو اس ای تودی؛ پژوهشگران پس از یک تحقیق 20 ساله دریافتند 75 درصد از 500 وبسایت اول جهان، اطلاعات کاربران خود را جمع آوری می کنند. این رقم در سال 1998، 5 درصد سایت های مشهور بوده است.
آدام لرنر، محقق امنیتی و حریم خصوصی از دانشگاه واشینگتن در سیاتل در این باره اظهار کرد: "تعداد دنبال کننده ها (ترکرها) در سال های اخیر بسیار افزایش یافته است. پیچیدگی ترکرها بسیار افزایش یافته و قابلیت آن ها برای دنبال کردن بازدیدکنندگان نیز بیشتر شده است."
محققان با استفاده از یک وبسایت آرشیوسازی صفحات اینترنتی، کدهای ترکرهای قدیمی صفحات اینترنتی را مورد بررسی قرار داده اند. این کدها اولین بار در سال 1998 پدیدار شدند و کاربرد آن ها، از آن زمان رو به افزایش بوده است.
ترکرها علاوه بر این که می توانند امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهند، ممکن است به جمع آوری اطلاعات کاربران نیز بپردازند.
در این بررسی محققان به این نکته دست یافتند که از 500 وبسایت مورد بحث، نیمی از آن ها از دست کم 4 ترکر مربوط به شرکت های ثالث استفاده می کردند.
وبسایت ها این روزها از ترکرهای شبکه های اجتماعی، سرویس های رده بندی و شرکت های تبلیغاتی استفاده می کنند. در ساده ترین نوع ترکرها، آن ها با ذخیره یک فایل مشخص در اطلاعات مرورگر کاربر، می توانند سایر وبسایت هایی که کاربر از آن ها بازدید می کند را شناسایی کنند و از این طریق اطلاعات مربوط به وبگردی کاربران را جمع آوری کنند.
انتهای پیام/