رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: دنیای دو قطبی تمام شده و مشخص نیست در آینده جهان چند قطبی خواهد شد.

وضعیت دنیا نسبت به گذشته پیچیده‌تر شده است

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در دیدار با میشائیل اشپیندل وزیر سابق امورخارجه اتریش گفت: تحولاتی که ظرف چند هفته اخیر رخداده کاملا غیرقابل پیش بینی بود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ضمن اینکه تحولات ترکیه در اروپا، غرب آسیا و سوریه تأثیرگذار خواهد بود، اظهار داشت: وضعیت دنیا به صورت عام و آسیای غربی و شمال آفریقا به صورت خاص نسبت به گذشته پیچیده‌تر شده است.

وی با بیان اینکه دنیای دوقطبی تمام شده و مشخص نیست در حال حاضر به چه سمتی حرکت می‌کند، تصریح کرد: نمی‌دانیم در آینده جهان چند قطبی خواهد شد چرا که معادلات بین‌المللی در حال تغییر است دقیق‌ترین و باتجربه‌ترین سیاستمداران هم نمی‌توانند وضعیت سیاسی و موازنات آینده را پیش بینی کنند.


ولایتی با اشاره به اینکه تصمیمات سیاسی احتیاط بیشتری دارد، گفت: این نوع گفت‌وگوها و تبادل نظرها بسیار ضروری است اما فاصله بین گفت‌وگوها به خصوص بین مؤسسات مطالعاتی کمتر شده و باید روابط بیشتر شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه وضعیت کنونی سوریه در یک سال پیش برای کسی قابل پیش بینی نبود، اظهار داشت: وضعیت اوکراین نیز در سه سال گذشته با وضعیت کنونی‌اش بسیار متفاوت و غیرقابل پیش بینی بود.

وی با اشاره به اینکه حوادث چند ماه پیش ترکیه نیز قابل پیش بینی نبود متذکر شد: تحولات ترکیه علاوه بر اروپا در غرب آسیا و سوریه تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/
 




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار