تا پایان امسال؛ 1900 دستگاه دوربین کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی کشور نصب می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛رییس پلیس راه کشور امروز در زاهدان گفت:   از این تعداد 52 دوربین؛ سهم استان سیستان و بلوچستان است.

سردار حمیدی در مراسم تودیع رییسان پلیس راه شمال و جنوب استان گفت: تلاش مجموعه پلیس راه کشور برای کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده ای؛ مبتنی بر اقدامات زود بازده و کم هزینه است.
وی نصب و استقرار دوربین های کنترل سرعت در تمام محورهای مواصلاتی کشور را یکی از اولویت ها برای برخورد با افرادی که مرتکب تخلفات حادثه ساز می شوند عنوان کرد .
وی با بیان  اینکه 93 درصد جابجایی بار و مسافر در کشور؛ از طریق جاده انجام می شود  گفت: برای کاهش مخاطرات و تلفات ناشی از حوادث و سوانح رانندگی؛ باید با اعمال قوانین و انجام مسائل فرهنگی؛ تخلفات را در این بخش به حداقل رساند.
رییس پلیس راه کشور به روند سینوسی(پرنوسان) کاهش تلفات رانندگی در 10 سال اخیر در این استان هم اشاره کرد و افزود: عدم وجود زیرساخت مناسب مانند بزرگراه؛ توقف گاههای بین راهی؛ و معضل قاچاق انسان و سوخت و کمبود تجهیزات کنترل سرعت؛ باعث شده است تا در این مدت تنها 20 درصد تلفات در این بخش کاهش یابد.
سردار حمیدی از واژگونی خودرو بعنوان عامل دیگر بروز تصادفات در سیستان وبلوچستان نام برد و گفت: آمارها نشان می دهد که در کشور 38 درصد تعداد کشته های رانندگی، ناشی از واژگونی خودروهاست؛ درحالی که این آمار در شمال استان 47 و در جنوب استان 48 درصد است.
سرهنگ شرافتی؛ رییس پلیس راه شمال استان هم در این مراسم گفت: با وجود پهناور بودن سیستان و بلوچستان و گستردگی راهها؛ فقط 207 کیلومتر راه 4 خطه در استان وجود دارد که باعث شده است تا عامل عمده تصادفات منجر به مرگ ؛ برخورد رخ به رخ خودروها باشد.
وی با بیان اینکه رها بودن شترها در محورهای مواصلاتی استان یکی از علل دیگر افزایش تلفات جاده ای در این نقطه از کشور محسوب می شود افزود: با وجود اقداماتی که برای مقابله با این معضل صورت گرفته؛ اما این مشکل کماکان ادامه دارد.
در پایان این مراسم؛ هرچند مراسم تودیع سرهنگ شرافتی و سرهنگ کورسی، رییسان پلیس راه شمال و جنوب استان برگزار شد؛ اما بعلت قطعی نبودن سکانداران جدید پلیس راه شمال و جنوب استان؛ و تا زمان معرفی رییسان جدید؛ مقرر گردید تا این افراد؛ بکار خود ادامه دهند.
انتهای پیام/گ
برچسب ها: نصب ، دوربین ، محورها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار