رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: آمریکایی‌ها اقدامات ایران را به نفع خودشان تفسیر می‌کنند.

آمریکایی‌ها اقدامات کشورمان را تفسیر به رأی می‌کنند/ حضور آمریکایی‌ها در سوریه غیرقانونی است

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی بعد از دیدار با وزیر سابق امورخارجه اتریش در جمع خبرنگاران پیرامون جزئیات این دیدار اظهار داشت: در این دیدار بیشتر پیرامون روابط دوجانبه بحث و گفت‌وگو شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به اینکه معمولا کسانی که از نقاط دیگر به ایران سفر می‌کنند مشتاق هستند که بدانند در منطقه چه می‌گذرد، گفت: در این دیدار پیرامون تحولات سوریه، ترکیه و همچنین روابط ایران و روسیه و ایران و سوریه صحبت شد.

وی با بیان اینکه در این دیدار آینده روابط ایران و اروپا نیز بررسی شد، تصریح کرد: کشور اتریش همواره دید مثبتی نسبت به ارتباط با ایران داشته و همچنان نیز به آن راغب است.

ولایتی در پاسخ به سوالی مبنی بر همکاری جدید و پیشرفته ایران و روسیه که به گفته علی شمخانی رابطه‌ای استراتژیک است، تأکید کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران نسبت به شرق، نگاهی جدید است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ادامه داد: رابطه مسیر میان ایران و کشورهای شرقی مستلزم دارا بودن ارتباطاتی راهبردی و استراتژیک با آنان به ویژه با کشورهایی چون روسیه و چین است.

وی پیرامون همکاری جدید ایران و روسیه ادامه داد: این نوع همکاری مشترک بیشتر در مبارزه با تروریسم و زنجیره مقاومت در منطقه است.

ولایتی در همین زمینه افزود: زمانی که صهیونیست‌ها به کشورهای زنجیره مقاومت حمله می‌کنند و می‌خواهند این روابط را از هم بپاشند و مزدوران آدم‌کش را برای این امر به کار می‌گیرند، طبیعی است که ایران در مقابل آنان بایستد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه ایران با روسیه طی ماه‌های اخیر قراردادهایی برای مقابله با این تهاجم بسته‌ است، یادآور شد: عمده همکاری‌ها میان ایران و روسیه دفاعی است و این مسئله کاملا طبیعی و قابل پیش بینی است چرا که نگاه جمهوری اسلامی ایران در رابطه با روسیه، نگاهی راهبردی است.

وی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه آمریکا همکاری‌های میان ایران و روسیه را نقض قوانین شورای امنیت می‌داند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها اقدامات ایران را به نفع خودشان تفسیر می‌کنند.

ولایتی با تأکید بر اینکه ایران در چارچوب مقررات بین‌المللی حرکت می‌کند و تفسیرهای آمریکا را قبول ندارد، بیان داشت: حضور آمریکایی‌ها در سوریه غیرقانونی است در حالی که حضور روسیه و ایران در کشور سوریه کاملا قانونی و به دعوت دولت این کشور بوده است.

انتهای پیام/

 


 

برچسب ها: احزاب ، لاریجانی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار