به نوشته ان‌زد هرالد، قوانین عجیب المپیک علاوه بر انسان‌ها، شامل حال حیوانات نیز می‌شود.

عجیب‌ترین و جالبترین قوانین المپیک/ از اهمیت جوراب دوچرخه‌سواران تا توجه به سن حاملگی اسب‌ها
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی «اِن‌زِد هرالد،» «لوری هرناندز،» ژیمناست آمریکایی، روز گذشته مسابقه‌ای بی‌نظیر را به نمایش گذاشت و توانست با کسب مدال نقره در جایگاه دوم رقابت‌های ژیمناستیک المپیک ریو در ماده «چوب موازنه بانوان» قرار بگیرد. اما پس از پایان کار این ورزشکار، او و تیم آمریکا متوجه خطا در داوری و امتیازدهی به وی شدند؛ بنابراین تصمیم گرفتند اعتراض کنند.

در رشته ژیمناستیک برای این که بتوانید شکایتی را در زمینه خطا در امتیازدهی مطرح کنید باید مبلغی تا 300 دلار بپردازید. این قانون که هرگز شایسته ورزش نیست برای کاهش و جلوگیری از اعتراض‌های متعدد در زمینه امتیازدهی به کار می‌رود. در صورتی که اعتراض یک ورزشکار پذیرفته شود، پول پرداخت شده را به او پس می‌دهند. در غیر این صورت مانند مورد هرناندز آن پول به سازمان‌های خیریه اهدا می‌شود. این قانون را می‌توان یکی از عجیب‌ترین قوانین المپیک دانست.

کشتی، یکی از خشن‌ترین رقابت‌های المپیک است. به همین دلیل انتظار می‌رود کشتی‌گیران دچار خونریزی از نواحی مختلف بدن شوند. از همین رو همه آن‌ها هنگام حاضر شدن روی تشک کشتی باید یک دستمال را در جایی از لباس خود قرار دهند تا بتوانند در صورت نیاز از آن استفاده کنند. 

با شنیدن این قانون المپیکی درباره دوچرخه‌سوارها درمی‌یابید که قانون قبل چندان نیز عجیب نبود. باید ارتفاع جوراب دوچرخه‌سواران حاضر در المپیک از نصف فاصله قوزک پا تا زانو کوتاهتر باشد. 

اما این قوانین عجیب تنها مربوط به انسان‌های حاضر در المپیک نمی‌شود. بلکه گاهی درباره حیوانات نیز اعمال می‌گردد. هر اسبی که در مسابقه اسب‌سواری شرکت می‌کند باید 9 ساله باشد و در صورت بارداری نباید بیش از 4 ماه از زمان آغاز حاملگی‌اش گذشته باشد.

اما زمانی که نوبت به ورزش‌های آبی می‌رسد تعداد قوانین عجیب بیشتر می‌شود. شناگران اجازه پوشیدن بیش از دو کلاه را ندارند. با وجود آن که به دلیل تبحر در شنا می‌توان آن‌ها را نیمی ماهی و نیمی انسان در نظر گرفت، بدون حضور غریق نجات مسابقات شنا برگزار نمی‌شود. 

در ورزش واترپلو، ناخن شست پای ورزشکاران بررسی می‌شود تا از استفاده آن به عنوان ابزاری برای ایجاد خراش در پوست حریف ممانعت شود. در مسابقه شنای هماهنگ در صورتی که آهنگ همراه زیر آب پخش نشود، امکان جریمه تیم وجود دارد. 

اما یکی دیگر از قوانین عجیب المپیک روز دهم رقابت‌های ریو هنگام برگزاری مسابقه دوی 200 متر اعمال شد. «ورونیکا کمپمبل براون،» برنده 3 مدال طلای المپیک، در رقابت‌های امسال جریمه شد. او رقابت خود را در خط ورزشکار دیگری به پایان رساند. اما دلیل جریمه وی این مسئله نبود. 

یک دونده به دو دلیل می‌تواند در شرایط پایان دادن مسابقه در خط فرد دیگری جریمه شود: 1. هنگامی که به دلیل رفتن در خط دیگری، مسیر مسابقه برای او کوتاه‌تر شده باشد. 2. در شرایطی که با ورود به خطی دیگر، مانع پیشروی یک ورزشکار شود.

اما قانونی که همه می‌دانند می‌تواند باعث جریمه و حتی محرومیت یک ورزشکار شود، استفاده از داروهای نیروزاست. البته مواردی وجود داشته که این مورد منجر به هیچ یک از جریمه‌های مذکور نشده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار