فرماندار هشترود گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این شهرستان از مرز 120 هزار تن گذشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مستفید در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان این شهرستان افزود: دولت تدبیر وامید توجه ویژه ای به توسعه بخش کشاورزی دارد و اقدام های قابل توجهی در این بخش انجام داده است.
 
وی از ایجاد شرکت های تعاونی تراکتورداران هشترود خبرداد و گفت: در آینده نزدیک تراکتور تلفنی برای سهولت در کارهای کشاورزان در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

مستفید با اعلام اینکه سیل دو ماه پیش در هشترود بیش از یکهزار و 400 میلیارد ریال خسارت زد ، گفت: 90 درصد این خسارت ها به بخش کشاورزی و مابقی در بخش های راه و ابنیه بود.
 
وی توسعه آبیاری تحت فشار را مهمترین رویکرد بخش کشاورزی شهرستان برشمرد و گفت: توسعه آبیاری بارانی با حمایت های دولت و تعریف بسته های حمایتی و کمک بلاعوض 50 میلیون ریالی برای هر هکتار از اراضی زراعی و باغی در دستور کار قرار دارد. 

مستفید افزود: توسعه آبیاری تحت فشار با توجه به صرفه جویی در مصرف آب و یکپارچه سازی زمین های زراعی و باغی در قالب تعاونی می تواند یکی از مهمترین راهکارهای توسعه کشاورزی در شهرستان به شمار رود و می توان از آن به عنوان کلید موفقیت کشاورزی در شهرستان هشترود یاد کرد.

وی گفت: هر کشاورزی که با توجه به کمبود آب و بهینه مصرف کردن آن بتواند زمین های کشاورزی و باغات خود را به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز کند از کمک بلاعوض 85 درصدی دولت برخوردار می شود. 

اسماعیل کریمی اصل مدیر جهاد کشاورزی هشترود نیز گفت: هشترود در جذب اعتبارات خط مکانیزاسیون کشاورزی در استان مقام اول را دارد و ضریب مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان نسبت به سال گذشته از1.44 اسب بخار به 1.66 اسب بخار افزایش یافته است.

وی گفت: در یک سال گذشته بیش از200 میلیارد ریال تسهیلات به بخش ادوات کشاورزی شهرستان پرداخت شده است و هم اکنون 130 دستگاه تراکتور، 236 دستگاه انواع ادوات کشاورزی وشش دستگاه کمباین در این شهرستان وجود دارد.

کریمی اصل از ساماندهی تراکتورداران در این شهرستان خبر داد و گفت: به زودی اتحادیه تراکتورداران و شماره گذاری تمامی تراکتورها در این شهرستان انجام خواهد گرفت.

در سال جاری یکهزار و 600 هکتار از اراضی آبی و 56 هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان هشترود زیر کشت گندم رفت .

اصلاح بذر و استفاده از یافته های تحقیقاتی در دولت تدبیر و امید را می توان از جمله دلایل افزایش تولید و میزان گندم خریداری شده این شهرستان در سال جاری عنوان کرد .

خرید تضمینی گندم در این شهرستان تا 15 شهریور ادامه دارد .

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.