کمیسیون امنیتی استان برای بررسی ریشه های خشونت و قتل خصوصاً در جنوب استان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، در جلسه ی مشترک کمیسیون امنیتی استان ، دانشگاه علوم پزشکی و دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی که در خصوص بررسی ریشه های خشونت و قتل خصوصاً در جنوب استان در حوزه ی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری تشکیل گردید ، با تاکید بر این که خشونت یک بیماری مسری و پیش رونده محسوب می شود ، عوامل مختلف خانوادگی ، طایفه ای ، ناموسی ، نزاع مسائل جنسی و منکراتی ، انتقام جویی ، کاهش حساسیت افراد نسبت به محیط پیرامونی ، کاهش کنترل های اجتماعی ، بحران هویت و احساس تبعیض مورد بررسی و تجزیه و تحلیل شرکت کنندگان قرار گرفت.

در ادامه مقرر شد علاوه بر اقداماتی که در جهت پیشگیری کیفری صورت می گیرد،سایر نهادها ، دستگاه های مربوط ، به حوزه های جرم شناسی و ریشه های بروز خشونت و قتل توجه کرده و با تشکیل کار گروه ویژه راه کارهای بلند مدت ، میان مدت و کوتاه مدت ارائه شود.
گفتنی است که با تاکید شورای تأمین و در راستای سیاست ها ی ابلاغی اقتصاد مقاومتی مقرر شد کلیه ی زمینه های ایجاد جهش در مسیر توسعه یافتگی استان خصوصاً در جنوب به صورت علمی و کاربردی مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم در خصوص اصلاح و تقویت باورهای فرهنگی ، توسعه آموزش ، کاهش دسترسی به اسلحه ، مشاوره و مداخله در بحران صورت پذیرد تا زمینه های بروز خشونت و خصوصاً قتل به عنوان یکی از عوامل مهم ناامنی کاهش یابد.
البته خوشبختانه با تلاش فر ماندهی انتظامی استان ، اقدامات پلیس آگاهی و تعامل دستگاه قضایی و سایر ارکان امنیتی استان ، طی یک سال و نیم گذشته ضریب کشف موارد قتل و دستگیری قاتلین به حدود 140 درصد رسیده و 67 قاتل فراری که بعضاً به استان های سیستان و بلوچستان ، خراسان ، تهران ، فارس هرمزگان ، سمنان و ... فرار نموده و مخفی شده بودند ، دستگیر و تحویل محاکم قضایی شده اند.
ضریب کشف 140 درصدی از ابتدای سال 94 تاکنون در حالی صورت گرفته که در سالیان گذشته موارد کشف قتل بین 70 تا 90 درصد بوده و شاخص جهانی نیز حدود 80 درصد می باشد و این امر بیانگر جدیت شورای تأمین استان و ارکان امنیتی برای ارتقای امنیت و ایجاد بستر توسعه متناسب یا نیاز جامعه اهداف اقتصاد مقاومتی است.
برخی از قتل ها نیز توسط اتباع خارجی صورت گرفته و قاتل و مقتول تبعه ی بیگانه بوده اند اما به هر صورت پیگیری جهت کشف و دستگیری قاتلین ادامه داشته و امید است با اجرای طرح ساماندهی اتباع خارجی ، مصوب شورای امنیت کشور زمینه ی ثبت مشخصات کلیه ی اتباع در سامانه ی بیومتریک فراهم شده و شناسایی متهمین و دستگیری مجرمین با ضریب بالاتری صورت پذیرد.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: بررسی ، قتل ، خشونت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار