مدیر بنیاد ملی نخبگان استان زنجان گفت:نخبگان نقش اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند وباید استفاده از ظرفیت نخبگان در استان زنجان تقویت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛رشتچی افزود: ۲۲۵نفر مخترع سطح سه در استان زنجان وجود دارد که تعداد افراد مشمول فعالیت‌های نخبگی ۳۴۵ نفر است.

وی با بیان اینکه نخبگان باید مورد حمایت قرار گیرند و از طرح ها و پژوهش های آنها برای توسعه استاناستفاده شود، یاد آورشد:تمامی نخبگان دارای طرح و ایده در حوزه خود هستند و نخبگان در اقتصاد مقاومتی می توانند در هم اندیشی های بنیاد شرکت کنند و بر تحقق این امر هم نقش آفرینی کنند.

رشتچی عنوان کرد :استان زنجان پتانسیل ها و ظرفیتهای فراوانی در زمینه های کشاورزی، صنعت، معدنو گردشگری دارد که در این راستا بنیاد نخبگان می تواند با حمایت از ظرفیت نیروهای جوان و سرآمدان در بحث اشتغال موثرباشد.

مدیر بنیاد ملی نخبگان استان زنجان اعلام کرد: وظیفه اصلی بنیاد نخبگان هدایت، حمایت و شناسایی نخبگان است و شناسایی نخبگان در دو دسته است،دسته اول دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که دارای طرح‌ها و مقالات علمی هستند و دسته دوم کار آفرینان و مخترعان برتر استانی هستند که نخبه هستند و بخش دیگرافرادی که هنوز شناسایی نشده‌اند سرآمدان هستند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.