مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهار از اجرای طرح «حلقه مهربانی» در این شهرستان خبر داد.

.طرح «حلقه مهربانی» در بهار

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جمال حداد همدانی  در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان بهار اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در بخش مشاغل خانگی، ابطال مجوز مشاغل خانگی افراد در صورت تاخیر بیش از سه ماه در تمدید مجوز مشاغل خانگی است.

وی ادامه داد: برخی فعالان مشاغل خانگی به دلیل پاره‎ای از مشکلات یا فراموشی با تاخیر برای تمدید اقدام می‌کنند که باید مجوز آنان باطل و برای اخذ مجوز دوباره اقدام نمایند که باید راهکار اساسی برای این موضوع در نظر گرفته شود.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهار به آخرین وضعیت طرح های پشتیبان شهرستان بهار در سال 94 اشاره کرد و گفت: در مجموع 23 طرح توسط دستگاه‌های صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، ارشاد و فنی و حرفه‌ای معرفی شده و از این تعداد به 20 طرح پرداختی انجام شده است.

وی آمار عملکرد تسهیلات خوداشتغالی دستگاه‌های اجرایی شهرستان بهار از سهمیه سال گذشته را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: از تسهیلات خوداشتغالی معادل 84 درصد سهمیه دستگاه‌های اجرایی پرداخت شده است.

حداد همدانی افزود: پنج طرح ایثار شیر، طیور گوشت الوند، دستچین مزرعه ناب، ملس کدبانو و پوشش برتر الوند برای اخذ تسهیلات طرح‌های غیر مشارکتی به بانک سینا معرفی شده‌اند که در حال اقدام است.

وی از تغییر دستگاه اجرایی برخی مشاغل خانگی خبر داد و گفت: دستگاه اجرایی 25 رشته مشاغل خانگی از اداره فنی و حرفه ای به سازمان صنعت، معدن و تجارت تغییر یافته که از این پس در صدور مجوز مشاغل خانگی لحاظ خواهد شد.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهار از اجرای طرح «حلقه مهربانی» در این شهرستان خبر داد و افزود: بر اساس تفاهمنامه منعقده بین ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، کمیته امداد و پست، افراد می‌توانند با ارسال کلمه «سلام» به سامانه 20006449 لوازم قابل استفاده نو یا استفاده شده خود را به افراد نیازمند اهدا کنند که هماهنگی لازم برای دریافت لوازم با آنها انجام می شود.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.