رییس جمهورغنی می گوید که افغانستان دولتی مستقل است و هیچ‎گاه سیاست‎خارجی خود را به کسی دیگر تسلیم نخواهد کرد.

افغانستان سیاست‎خارجی خود را به هیچ‎کس تسلیم نخواهد کردبه‎گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رییس جمهورغنی می‎گوید که افغانستان دولتی مستقل است و هیچ وقت سیاست خارجی خود را به کسی دیگر تسلیم نخواهد کرد.

محمد اشرف غنی که امروز در مراسم گرامی‌داشت نود وهفتمین سالروز استقلال کشور در ارگ ریاست جمهوری سخن میگفت، بیان داشت: افغاستان پس از ۹۷ سال نیاز به تجدیدعهد برای دفاع از آزادی خود دارد.
 
وی تصریح نمود: 97سال قبل ما آزادی داخلی را کمایی نکردیم ما آزادی داخلی کامل داشتیم آزادی سیاست خارجی خود را کمایی کردیم دردیگر کشورها وقتی بعد از ۹۷سال آزادی خود را تجلیل میکند از آن به حیث آزادی تاریخی تجلیل میکند ما بدبختانه درحالی آزادی خود راتجلیل می‎کنیم که ضرورت به تجدیدعهد برای آزادی خود داریم. افغانستان هیچ وقت سیاست خارجی خود را به کسی دیگر تسلیم نخواهد کرد، افغانستان یک دولت مستقل است و سیاست مستقل خارجی دارد.
 
غنی تاکید کرد: دوسال پیش دشمنان افغانستان در این خیال واهی بودند که نیروهای دفاعی افغانستان قدرت اداره یک جنگ همه جانبه را ندارد اما نیروهای امنیتی خلاف این باور را ثابت کردند.

غنی یکبار دیگر بر نابودی گروه های هراس افکن ازجمله داعش تاکید کرد و گفت: دراین جایگاه افغانستان تنها نیست و کشورهای جهان موضع برحق افغانستان را قبول کرده است.
 
رئیس‎جمهور از کارکرد و فعالیت قوای امنیتی کشور قدردانی کرده و تصریح کرد: قوای امنیتی دفاعی ما نشان داد که برخلاف پیش‎بینی‎ها می‎تواند وضعیت را مدیریت کند.
 
وی روی پشتبانی و حمایت قاطع از نیروهای امنیتی کشور اشاره کرده و افزود: در حالت فعلی در قدم اول و آخر ما پشتبانی مطلق از قوای امنیتی است؛ ازاین جهت پیام من به قوای امنیتی این است که هیچ نوع سیاستی در اردوی افغانستان٬ پلیس و امینت ملی جزسیاست ملی و وحدت ملی جای ندارد.
 
رئیس جمهور بیان داشت که جنگ افغانستان جنگ تحمیل شده است ودراین شرایط ضروری است کشورهای جهان درک کنند که چه کسانی حامی حرکات تروریستی هستند.
 
غنی اظهار داشت: در شرایط فعلی ضروری است که دنیای اسلام به صف واحد بایستند و نگذارند که از نام اسلام سوء استفاده شود.
 
وی گفت که درشرایط فعلی نیاز است در چهار مرحله و در سطح بین الملل٬ جهان اسلام٬ کشورهای منطقه و مشخصآ کشور پاکستان اتحاد و همبستگی کامل ایجاد شود.

غنی گفت: پیام ما به پاکستان واضح است دولت به دولت در چهار چوپ منافع علیای ملی٬ ما از منافع علیای ملی خود کنار رفته نمی توانیم تنها در چهار چوپ منافع علیای ملی ماست که در منطقه ثبات آورده می شود.
 
همچنین غنی در بخشی از سخنانش گفت که جایگاه ریاست جمهوری جایگاه احساسات نیست و این جایگاه تدبیر و مشورت است؛ وی به مردم اطمینان داد که هر اقدام که به خیر وطن باشد انجام می‎دهد.
 
گفتنی است که ریاست جمهوری در حالی از نود و هفتمین سالروز کسب استقلال کشور در ارگ ریاست جمهوری تجلیل کرد که در این مراسم عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی حضور نداشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار