ژاپن تایمز: زمان آن رسیده که توکیو برای تقویت روابط با تهران، گام‌های عملی بردارد

یک روزنامه ژاپنی نوشت: توکیو باید بازگشت بازیگر قدرتمند خاورمیانه را به صحنه معادلات جهانی جدی بگیرد و برای توسعه روابط با این کشور تلاش بیشتری کند.

ژاپن تایمز: زمان آن رسیده که توکیو باید برای تقویت روابط با تهران گام‌های عملی برداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی‌زبان «ژاپن تایمز» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: شش ماه از زمان لغو تحریم‌های ایران می‌گذرد. زمان آن رسیده که ژاپن باید برای توسعه روابط و تقویت همکاری‌ها با این کشور گام‌های عملی بردارد. یکی از گزینه‌های توکیو برای گسترش روابط با ایران اجرایی کردن قرارداد سرمایه‌گذاری دوجانبه است که دو کشور در ماه فوریه به امضا رساندند. 

در ادامه گزارش آمده است: رایزنی‌ها درخصوص سفر «شینزو آبه،» نخست‌وزیر ژاپن، به تهران ماه‌هاست که ادامه دارد؛ اما، این دیدار هنوز صورت نگرفته است. یکی از دلایل به تعویق افتادن این سفر، نگرانی ژاپن درخصوص حساسیت‌های واشینگتن نسبت به گسترش روابط میان دو کشور است. دولت شینزو آبه باید برای پشتیبانی از دولت میانه‌روی «حسن روحانی،» رئیس‌جمهور کنونی ایران، روابطش را با تهران گسترش دهد. 

نگارنده گزارش در ادامه مدعی شده است: احتمال آن وجود دارد که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده در ایران سیاست‌های این کشور تغییر یابد و به نابودی توافق هسته‌های تابستان گذشته و بی‌ثباتی منطقه خاورمیانه بینجامد. شینزو آبه پس از لغو تحریم‌های ایران در ژانویه گذشته و در حالی که کشورهای دیگر برای سرمایه‌گذاری این کشور می‌شتافتند، اظهار داشت: ژاپن نباید از این غافله عقب بماند. وی با اشاره به روابط دوستانه دو کشور در گذشته، افزود ذخایر نفت‌و‌گاز و بازار 80 میلیونی ایران دارای ظرفیت‌های مناسبی برای همکاری‌ میان تهران و توکیو است. 

در ادامه گزارش آمده است: ایران بر روی سرمایه‌گذاری ژاپن در زیرساخت‌های صنعتی و تولید خودرو در این کشور حساب کرده بود؛ اما کشورهای اروپایی و چین در این زمینه‌ها از توکیو پیشی گرفته‌اند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار