مدیرکل امور اقتصادی و دارائی و دبیر ستاد درآمد استان آذربایجان‌غربی، میزان وصول مجموع درآمدهای استان در 4 ماهه سال 1395 را معادل 2،791.8 میلیارد ریال، اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، داود غفارپور با اعلام این خبر گفت: از این میزان، 2،398.7 میلیارد ریال از محل وصولی درآمدهای استانی و 393.1 میلیارد ریال از محل وصول درآمدهای ملی بوده است.

دبیر ستاد تجهیز درآمد استان، میزان تحقق درآمدهای عمومی استان در 4 ماهه نخست سال جاری 77.1 درصد ذکر نموده و افزود: این میزان وصولی نسبت به مدت مشابه سال قبل، از 17.6 درصد رشد برخوردار است.

غفارپور اظهار داشت: میزان وصول درآمدهای مالیاتی در 4 ماهه سال جاری با سهم 88.2 درصد از کل وصول درآمدهای استانی، معادل 2،114.9 میلیارد ریال بوده که از این رقم، معادل 1،394.5 میلیارد ریال از محل درآمد مالیات‌های مستقیم شامل مالیات بر شرکتها، مالیات بر درآمد و مالیات بر ثروت می‌باشد.

وی با اعلام میزان وصول 720.4 میلیارد ریال از محل درآمد مالیات‌های غیرمستقیم، گفت: درآمد مالیات‌های غیرمستقیم شامل مالیات بر واردات و مالیات برکالا و خدمات می‌باشد.

دبیر ستاد تجهیز درآمد استان، مجموع میزان وصولی سایر درآمدها را با 49.3 درصد تحقق نسبت به پیش‌بینی 4 ماهه سال جاری، معادل 283.7 میلیارد ریال ذکر کرد.

نماینده وزیر اقتصاد در آذربایجان‌غربی با اشاره به سهم بالای درآمدهای مالیاتی از درآمدهای استان، ادامه داد: با عنایت به اینکه یکی از مهمترین چالش‌های دولت در بودجه سال 95 تحقق منابع عمومی دولت می‌باشد، ضروری است در راستای اهداف جدایی درآمدهای نفتی از منابع عمومی دولت، تمرکز ویژه بر درآمدهای مالیاتی صورت گیرد.

غفارپوردر پایان گفت: تحقق درآمدهای دولت از مجرای درآمدهای مالیاتی، می تواند موجب رشد سرمایه‌گذاری دولتی شده و بستر رشد و توسعه کشور را فراهم نماید.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.