طراح صحنه و لباس مطرح سینمای ایران از کیفیت فیلم «سلام بمبئی» و مقوله مشترک سازی سینمای ایران با کشورهای مطرح دنیا گفت.

مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تجربه همکاری مشترک با کشور هند به واسطه ساخت فیلم «سلام بمبئی» گفت: سینمای هند به شدت حرفه‌ای است و ای کاش سینمای ما اگر نمی‌خواهد از هالیوود الگوبرداری کند از بالیوود برای ساخت آثارش الگو بگیرد.

وی افزود: در آنجا آنچنان همه قوانین قوی بود که شما را موظف می‌کند از کادر هندی در ساخت و فیلم سینمایی استفاده کنید به این دلیل به سادگی نمی‌توانید فعالیت کنید و اگر قصد همکاری با آنها را داشته باشید اول باید اجازه کار بگیرید.

میرفخرایی ادامه داد: زمانی که تمام عوامل و در کل صنعت فیلمسازی حرفه‌ای و جدی کار کنند به عنوان صنعتی پولساز به آن نگاه خواهد شد و بهره برداری بسیار مثبتی صورت می‎‌گیرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از خصوصیات سینمای هند دارا بودن سندیکا و فرم‌های مالی مشخص است که بواسطه آن نمی‌توان به کسی اجحاف و حق او را پایمال کرد.

میرفخرایی در خصوص کیفیت فیلم «سلام بمبئی» گفت: این فیلم به علت داشتن سوپراستار ایرانی و هندی، جذابیت‌های خاص و بهره بردن از تمام خصوصیات یک ملودرام می‌تواند تماشاگران ایرانی و هندی را در سطح گسترده جذب کند و در کل می‌توان گفت تمام ویژگی یک فیلم پرفروش را دارد.

وی افزود: امیدوارم با ساختن این فیلم به صورت مشترک با هند شروع خوبی برای کارهای مشترک بعدی باشد اما سینمای ایران در کارهای مشترک به جز موارد استثناء برخورد مناسب و حرفه‌ای ندارد.

میرفخرایی ادامه داد: متاسفانه مدیریت اشتباه پتانسیل‌های فراوانی را که در سینما وجود دارد از بین برده، انگار ایده‌آل سینمایی در آثار ما از بین رفته است. اتفاقی که دلخواه ما نبوده بلکه مدیریت باعث شده است.

این طراح صحنه و لباس خاطر نشان کرد: ما باید بدانیم سینمای صنعتی معنا دارد و ما نمی‌توانیم سینمای روابطی را به جای ضوابطی وارد عمل کنیم بخصوص زمانی که قرار است با کشورهای مطرح دنیا دست به مشترک سازی بزنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.