وزیر بهداشت در سفر به بافت از نماد طرح ایراپن که بر روی قالی بافته شده بود رو نمایی کرد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بافت در رابطه با طرح ایراپن گفت: این طرح در چهار شهرستان کشور شامل شهررضا در استان اصفهان، نقده در استان آذربایجان غربی، مراغه در استان آذربایجان شرقی و بافت در استان کرمان به صورت پایلوت در حال انجام است.

دکتر رفیع پور افزود: این طرح به منظور پایش و شناسایی افراد در معرض خطر چهار فاکتور بیماری های قلبی عروقی، سرطان، آسم و دیابت اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح ایراپن از اسفندماه سال گذشته در این شهرستان افتتاح شد، گفت: تاکنون 4285 نفر از شهروندان دو گروه سنی 20 تا 40 سال و بالای 40 سال ارزیابی شدند که از این تعداد683 نفر در گروه سنی 20 تا 40 سال و 3602 نفر در گروه سنی 40 سال به بالا قرار داشتند.

وی ادامه داد: از این تعداد ارزیابی شده 171 نفر بیمار جدید دیابتی، 50 نفر بیمار آسمی و مزمن تنفسی، 174 نفر بیمار جدید با فشار خون بالا شناسایی شدند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بافت گفت: در بحث شناسایی سرطان کلورکتال 1977 نفر در گروه سنی 50 تا 70 سال ارزیابی شدند که یک مورد در مرحله اولیه ابتلا به این بیماری شناسایی شد.

وی افزود: در مورد سرطان پستان و دهانه رحم زنان گروه سنی 30 تا 70 سال بررسی شدند که 1985 نفر از نظر سرطان پستان مورد معاینه قرار گرفتند که 60 نفر مشکوک و 52 نفر ماموگرافی شدند و یک مورد هم نمونه برداری شد ، همچنین از 960 نفر نیز نمونه برای سرطان دهانه رحم گرفته شده است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: رونمایی ، ایراپن ، بافت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار