نظافتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

قیمت روادید پیاده‌روی اربعین هفته آینده تعیین می‌شود/اعزام تهرانی ها از مرز مهران

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: قیمت روادید برای اعزام به پیاده روی اربعین ظرف هفته آینده از سوی عراق اعلام می شود.

قیمت روادید هفته آینده تعیین می شود/ اعزام تهرانی ها از مرز مهرانمحسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین جزییات روند صدور روادید زائران اربعین گفت: در جلساتی که با حضور هیئت اعزامی عراق با ستاد اربعین و وزارت کشور برگزار شد، خواسته های ایران در خصوص روند صدور روادید مطرح و قرار شد هیئت عراقی با در میان گذاشتن مذاکرات با دولت عراق ظرف هفته آینده قیمت نهایی روادید را اعلام کند.

وی در ادامه افزود: جزییات مربوط به قیمت بیمه و نحوه پوشش درمانی زائران اربعین هم، هفته آینده مشخص می شود.

نظافتی تصریح کرد: با توجه به اینکه عبور زائران از مرز بر اساس استان محل زندگی آنان بین سه مرز مهران، شلمچه و چزابه تقسیم بندی شده است، بیشتر انتقال های زائران از جمله زائران استان تهران از مرز مهران انجام خواهد شد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: تاکنون بیشتر ثبت نام کنندگان بازه زمانی پنجم تا پانزده ماه صفر را برای اعزام انتخاب کرده اند ضمن اینکه اکثرا مدت اقامت خود را حدود 6 روز  تعیین کردند.

وی در خصوص مدت اعتبار گذرنامه ها گفت: یکی از شروط اعزام این است که گذرنامه زائران از زمان اعزام آنها به مدت 6 ماه اعتبار داشته باشد.

نظافتی یادآور شد: وضعیت اعزام زائران اربعین به کاظمین و سامرا هنوز مشخص نیست و با توجه به شرایط امنیتی تصمیم گیری می شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در پایان بیان کرد: کسانی که قصد شرکت در پیاده روی اربعین را دارند هر چه زودتر نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند ضمن اینکه جداً از مراجعه به مراکز غیرمجاز زیارتی پرهیز کنند چرا که 2 هزار و 200 دفتر مجاز حج و زیارت در سراسر کشور آماده ارائه خدمات به متقاضیان هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۵
در سالهای گذشته بسیاری از مردمی که به پیاده روی اربعین رفتند به دلیل کم بودن هزینه شرکت در این مراسم بود. اگر قرار باشد هزینه تراشی و مدرک سازی در کار باشد طیف وسیعی توان شرکت در این آئین را ندارند.
چه به لخاظ مالی و چه به لحاظ تامین مدارک. لطفا در این مورد استثنایی هردو کشور همکاری کنند تا با اخذ مدارک ساده تر و هزینه های کمتر و حتی رایگان امکان شرکت محبین اهلبیت (ع) در این حماسه بزرگ حضور منظران امام عصر فراهم شود. تاثیر این قدرت نمایی بزرگ شیعیان به حضور بی دغدغه همین مردم کم بضاعت است.
آخرین اخبار