معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گفت : زنجیره پرورش بوقلمون در استان زنجان ساماندهی شده است که از اول مهر ماه فاز اجرایی آن آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از زنجان ؛رستم خانی افزود: اقدامات اولیه به منظور تشکیل زنجیره تولید شیر خام نیز در استان انجام گرفته ولی با برخی مسائل و مشکلات در این بخش مواجه هستیم که امکان ایجاد زنجیره کامل را نمی دهد.

وی ادامه داد : عمده ترین مشکل در زمینه تشکیل زنجیره تولید شیر خام کاهش سرانه مصرف شیر در سطح جامعه است به طوری که این موضوع روی حلقه های بالا و پایین دستی صنعت تولید شیر خام اثرگذار است.

رستم خانی اظهار داشت : با تشکیل زنجیره های تولید در بخش های مختلف، هزینه های تحمیلی از سوی دلال ها و حلقه های غیر مرتبط با تولید بر روی محصول نهایی حذف می شود به طوری که با پایین آمدن قیمت تمام شده محصول نهایتا یک سود معقول برای تولید کننده مهیا خواهد بود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه هم اکنون در بخش تولید گوشت مرغ دو زنجیره تولید در استان زنجان فعال است، اعلام کرد: در زمینه پرورش زنبور عسل و تولید عسل نیز در حال حاضر پنج زنجیره تولید در استان در حال فعالیت است.

رستم خانی رمز موفقیت تولیدات زیربخش امور دام را در حالت تولید زنجیره ای محصولات دانست و عنوان کرد: در حال حاضر استارت ایجاد زنجیره های تولید در بخش های مختلف تولیدی زیر بخش امور دام استان زنجان زده شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.